HTML

Balaton

Balaton : Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes balatoni üdültetés nagycsaládosoknak, rászorulóknak.

Friss topikok

  • borbála8125: Karácsony előtt állunk 4 gyerekes egyedülálló anya vagyok a legkisebb 1 éves sajnos segítségem nin... (2011.12.10. 17:29) Segítség nagycsaládosoknak, rászorulóknak
  • Monik: Szia Rózsa! Sajnálom, hogy nem tudtok menni! Augusztus 17-én megyünk Balatonlellére. Egy idősebb... (2009.07.10. 08:56) Balatoni nyaralás pályázat
  • Monik: Szia Rózsa! Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerős... (2009.04.20. 08:33) Kihal a nemzet?
  • Monik: Én is így érzem. Nincs meg a régi hangulat! (2009.03.16. 08:15) ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK
  • anikó152: Elért mindenkit a gazdasági világ válság!De minket kisgyerekes nagycsaládosokat meg éppen.Jaj mi l... (2009.01.19. 09:52) Apák Napja

Kihal a nemzet?

2007.11.21. 17:40 blogbalaton

A XX. század első évtizedeiben Magyarországon egy családban átlagosan még négy gyermek született, mára pedig ez a szám alig emelkedik egy fölé.

Hódít a szingli életforma, hamarosan az egynemü párok is regisztrált élettársi kapcsolatot létesíthetnek.

Magyarországon 1956 óta hatmillió legális abortuszt végeztek, és ez a népességszámhoz viszonyítva a legmagasabb a világon. A terhességmegszakítások számát és a gyermekvállalási kedv csökkenését tekintve szakemberek megállapították, hogy ha a jelenlegi trend folytatódik, az utolsó magyar kétszáz év múlva fog megszületni.

A nagycsaládoknak számos nehézséggel kell szembenézni. Érdemes az árral szemben úszni és egy, kettö, három vagy több gyermeket vállalni?

Balaton Aranykora Alapítvány

560 komment

Címkék: blog balaton család gyerek férfi pénz fiatal szingli homoszexuális

A bejegyzés trackback címe:

https://blogbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr95237204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Monik 2008.11.28. 08:27:10

A meleg szoba ablakából nézve én is szeretem!:))
Mos ismét nagyon borús az ég, lehet, hogy utánpótlást kapunk. Viszont a népi hiedelem szerint, ha Katalin fehér, a karácsony fekete lesz. Remélem nem válik be!

Rózsa 2008.11.28. 20:25:15

Várj csak! Ha nálunk Katalin fekete volt, akkor a karácsony fehér lesz?

Rózsa 2008.11.28. 20:27:15

Monik!
Figyelted, h Te mindig reggel 8 - 9 óra körül vagy gépnél, én pedig este ugyanebben az időpontban?

Monik 2008.12.01. 09:03:50

Rózsa!
Nem is figyeltem!
Szombaton egész nap esett az eső, elolvadt a hó. Most meg nyakig érő sár van! :(

Rózsa 2008.12.01. 20:35:42

Sár nálunk is van:(

Más. Idén decemberben fogok életemben először (betöltöttem a 38-at) ezüstvasárnap és aranyvasárnap dolgozni:(
Kicsit rosszul érintett a hír:(

Monik 2008.12.02. 09:04:25

Rózsa!
Sajnálom, hogy dolgoznod kell! Főleg az aranyvasárnap lesz rossz.
A férjem veled egy idős.

Rózsa 2008.12.03. 21:05:36

Monik!
Gondolkoztál már a karácsonyi ajándékokon? Én egy pár napja egyfolytában ezt teszem... Főleg a gyerekeknek szánt ajándékok adják a fejtörést:)

Monik 2008.12.04. 09:36:30

Rózsa!
A fiammal a legegyszerűbb a dolgom. A keresztszüleitől és a testvéremtől is pénzt kap. Kisképernyős TV-t szeretne (kb. 15.000 Ft-ba kerül), mi meg kipótoljuk neki. Talán így néha én is nézhetem, amit szeretnék! :)
Bogi társasjátékot kért. A kicsit még nem tudom.

Rózsa 2008.12.04. 21:06:34

Nekem a kicsi (bár ő is már 10 éves múlt) a "könnyű eset". Imád legózni... :)
Nagylányaimmal (13; és majdnem 16) már nehezebb a helyzet. Mivel ékszerboltban dolgozom, lehetne az ajándék valami klassz ékszer is. Nem is tudom...

Milyen idős a fiad? Külön szobája van?

Monik 2008.12.05. 18:51:11

13 éves múlt a fiam. Külön szobája van. A két lány (10 lesz, és 4.5) alszik egy szobában.
Az ékszer nagyon jó ötlet!

Rózsa 2008.12.06. 18:20:50

Most van egy másik ötletem is a lányaimnak... Praktikerben láttunk valami vízoszlopot: henger alakú, és bugyog benne a víz. Igaz, nem néztem meg akkor alaposan, és fogalmam sincs, h mennyibe kerül, de nemrég lett saját szobájuk, szeretik diszítgetni. Vagy ez nem jó ötlet?

Emese 2008.12.07. 16:34:39

Sziasztok lányok!Tudom nagyon rendetlen vagyok,hogy ennyi ideig hallgattam.Én nyár óta/az előzményeket tudjátok/nagyon keveset internetezek.Ami szabadidőm van inkább az életem rendbehozására fordítottam.Sikerült!Minden oké minálunk,de nagyon tanulságos nyár volt.Nem kívánom egyikőtöknek sem az ilyen élményt.Most már karácsonyi lázban égek.Persze időhiányában nem sok mindent díszítettem még fel,de haladok.Az ajándékozás nálam is hosszas gondolkodással jár.minden évben készítek vmit a gyerekeknek sk.Csináltam már ágynemű garnitúrát,takarót,párnát most pizsamát varrok nekik.Anno a gyakorlati órákon talán én voltam a legbénább,de beértem.Varrok,kötök és szeretek kreatív lenni.A héten körbejártam a barátnőimet/nyáron tudtam meg,hogy igazából 2 van/és gyertyát öntöttem Nekik.Ma az egyik kisfiának üvegmatricákat készítettem.Persze a lelkem is készítem.Amit idén megtanultam az a megbocsájtás és az,hogy nagyon sok mindent nem tudok még magamról.Pedig már csak idén kezdődik a korom hármassal...Örülök,hogy ismét Veletek vagyok!Puszi:Emese

Rózsa 2008.12.07. 18:35:37

Szia Emese!

De örülök Neked! :) És annak is szívből örülök, h minden rendben van köztetek :) Nem lehetett könnyű Neked, biztosan nehéz megbocsájtani... De szerintem itt dől el, mennyire szereted a másikat. Vagyis, ha igazán szereted, meg lehet bocsájtani (egyszer).

Látom, Te is várod már a Karácsonyt. A Karácsony, mint a neve is mutatja: a szeretet ünnepe. Kítűnő alkalom arra is, h pontot tegyetek ennek az esetnek a végére.

Azt írod, a nyáron tudtad meg, h igazából 2 barátnőd van. Ezt hogy kell érteni? Úgy gondoltad, többen vannak?

Azt is írod, h sok mindent nem tudsz még magadról. Ezzel többen vagyunk így. Én 2 éve dolgoztam (feketén) egy szörnyű helyen, akkor csalódtam magamban. Azt hittem, én mindenkit meg tudok érteni, de kivétel volt ez alól a főnök. Mert maga az Ördög volt!

Remélem, ezentúl többet látunk Téged:)

Monik 2008.12.08. 09:43:02

Szia Emese!
Szívből örülök, hogy rendbe jöttek a dolgaid!
Én is lassan készülgetek a karácsonyra. A lányok készítettek néhány új díszt. Már van szaloncukor.
Az ünnepi menün gondolkodom, hogy időben beszerezzem a hozzávalókat.

Rózsa!
Valószínűleg Láva-lámpát láttál. Nekünk nics, de egyszer szeretnék.:) Különböző színben és méretben kapható.

Rózsa 2008.12.08. 20:56:14

Monik!
Köszi. Mindjárt rákeresek...

Rózsa 2008.12.08. 21:01:56

Hát... egyetlenegyet találtam itt a neten, de nem ilyenre gondoltam. Mindegy. Hamarosan úgyis körül kell nézni alaposabban.

Monik 2008.12.09. 08:55:55

Rózsa!
Próbálkozz az OBI-ban! Ott árban is kedvezőbb.

Rózsa 2008.12.09. 20:53:47

Nagyon aranyos vagy, Monik, de be kell vallanom, még életemben nem jártam OBI-ban. Errefelé nincs. Talán Pesten lenne legközelebb...

Szennyesi Istvánné 2008.12.10. 16:56:49

Sziasztok LÁNYOK!a KÖZELGÖ ÜNNEP ALKALMÁBÓL ENGEDJÉTEK MEG,HOGY MINDENKINEK:BOLDOG Békés Ünnepeket Kivánjak!Remélem az alapitványnak is szebb boldogabb új éve lesz jövöre.Kivánom neki,hogy soha többet ne találkozzanak ózdi hösökkel és remélem az ózdi hösnek is boldogabb új éve lesz,ha Emesét idézve ö is megtanul megbocsájtani....magának és tud megújjulni ugy,hogy a lelkén szárad sok ezer gyerek nem nyaralása...hmm.Röviden ennyit akartam mondani.

Rózsa 2008.12.11. 18:50:28

Nem fogod elhinni, Monik, de épp most hallottam, hogy Kecskeméten (tőlünk 40 km-re) a jövő héten OBI nyílik :)

Monik 2008.12.12. 11:35:46

Rózsa!
Ez nagyon jó! Érdemes megnézned, biztos lesznek szuper nyitási akciók!

SzRózsa 2008.12.14. 18:18:23

Szia!

Napok óta nem "jártam" erre, és most látom, milyen körülményes ide bejutni. Másnak is?

Monik 2008.12.15. 08:44:44

Igen! Alig jutott eszembe a régi jelszavam!

SzRózsa 2008.12.15. 19:01:06

Ráadásul a Rózsa felhasználóra azt írta, h már foglalt, így lettem SzRózsa.

Monik 2008.12.16. 12:46:51

Pedig a Rózsát már megszoktuk! ;)

SzRózsa 2008.12.16. 20:02:34

Köszi :)

Képzeld, bejött ma egy férfi az üzletbe, h nyelvpiercinget szeretne venni, de gyorsan, mert nemrég reggelizett és lenyelte ami a nyelvében volt, és úgy hallotta, h a nyelv hamar beforr. Sajna jelenleg nincs az üzletben nyelvpiercing, így nem tudtunk segíteni neki. De javasoltam a főnökömnek, h tartsunk a pult alatt hashajtót ilyen esetre, hogyha valaki lenyeli a piercinget, gyorsan "kijöjjön", aztán újból tudja használni :D

SzRózsa 2008.12.17. 20:49:24

Monik!
Ti is igényeltek gázártámogatást?

Monik 2008.12.18. 09:51:40

Szia Rózsa!
Igen! Már kaptam is igénylőlapot. Igaz nem sok a gázszámlám, mert kandallóval fűtünk. A főzéshez és a melegvízhez használok gázt.

SzRózsa 2008.12.19. 20:35:14

Jó Nektek!
Mi a fűtéshez is használunk. (Nem is keveset.)

Monik 2008.12.26. 18:19:12

Mindenkinek békés, boldog karácsonyt kívánok!

SzRózsa 2008.12.26. 19:21:28

Én is kellemes karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek!

Monik 2009.01.01. 17:15:02

Minden kedves blogozónak békés, boldog új évet kívánok!

Monik 2009.01.01. 17:17:57

Rózsa hol vagy? Mi hír a Láva-lámpáról? Remélem nagyon boldog karácsonyotok volt!

SzRózsa 2009.01.01. 18:31:41

Szia Monik!

Én is boldog új évet kívánok mindenkinek!

Nagyon kellemesen teltek az elmúlt napok:) Most, hogy már hónapok óta dolgozom (9 hónapja:) tudom igazán értékelni a családdal együtt töltött napokat. 24-e óta itthon vagyok, kivettem a maradék szabimat, és csak 5-én megyek újból melóba. 12 nap!

Még karácsony előtt kifestettük az egyik szobánkat, úgyhogy most lett életünkben először egy különálló nappalink. Férjem sk festette, elég színesek lettek a falak:) De nekünk nagyon tetszik, és örülünk, hogy végre sikerült.

Lányaim nem Láva-lámpát kaptak, hanem vízoszlopot. Ez kb. 1 méter magas oszlop, amibe desztillált vizet kell tölteni, és ha bekapcsoljuk, különböző színekben világít, és bugyborékol a víz. Nagyon "bejött" mindannyiunknek.

Ismerőseimnél mostmát "élőben" is láttam Láva-lámpát, úgy tűnik, errefelé mostanában divat lett. Nekem is tetszik. De sokára lesz ismét karácsony:)

Sok mécsest és gyertyát is kaptunk. Nagyon szeretjük őket.
Kaptam (többek között) egy szuper fényképtartót is. Most azon vagyok, hogy valami igazán jól sikerült képeket tegyek bele.

A szilvesztert barátoknál töltöttük, jól éreztük magunkat.

Remélm, Nálatok is kellemesen teltek az ünnepek.

SzRózsa 2009.01.01. 18:33:30

Bocsi az elütésekért:)

Monik 2009.01.02. 14:51:39

Én is szabin vagyok 5-ig, de ma be kellett mennem jelentéseket írni.
Az ünnepek nagyon jól teltek. A fiam megkapta a kistévét (azóta alig jön ki a szobájából). Bogi társasjátékot kért, este fél héttől kilencig tartott egy játék! A kicsi játék Laptopot kapott, egyfolytában zenélteti!
Mi itthon szilveztereztünk.

neaniko 2009.01.08. 16:57:12

Sziasztok. Először járok ezen a lapon, és érdeklődni szeretnék.A lejárató kampány ellenére az alapítvány meghírdeti-e 2009.-re a nagycsaládos nyaraltatást.Ha valaki tud valamilyen információt, vagy olyan címet ahol érdeklődni lehet, megköszönném.Előre is köszönöm.

SzRózsa 2009.01.09. 19:14:49

Szia Anikó!
Sajnos, mi sem tudunk semmit a 2009-re vonatkozóan:(
Valahol található egy e-mail cím, mindjárt megkeresem Neked, próbálkozz azon érdeklődni.
Keresem...

neaniko 2009.01.09. 19:20:23

@SzRózsa: Nagyon szépen köszönöm. Ha valamilyen információt hallasz,ugye megosztod velem.

SzRózsa 2009.01.10. 17:51:35

Persze. Bárcsak hallanék...

Monik 2009.01.15. 08:40:07

Úgy látom nagy a csend.

neaniko 2009.01.16. 14:30:57

Írtam az alapítvány imail címére, és megkérdeztem, hogy foglalkoznak-e továbbra is a nagycsaládos nyaraltatással Sajnos még ez idáig nem válaszoltak rá.

SzRózsa 2009.01.16. 19:19:32

Sajnálom.
Nemcsak itt nagy a csend, de az Alapítványnál is. Sőt: még nagyobb...

anikó152 2009.01.19. 08:18:17

Sziaszok Lányok!Buék!Nagyon csendesen kezdödik az új év.Vajon lesz -e az idén nyaraltatás?Remélem kapunk valamilyen tájékoztatást.Hosszú ez a tél de a szivünket még melengeti a tavaji nyaralás emlékei.Szomorú lennék ha az idén nem élhetnék át a nagycsaládosok ezt az élményt egy ózdi rém miatt.Egy ember mocskos szája nem gyözhet le és nem mocskolhat be egy olyan alapitványt aki több ezer gyermek számára adott egy csodát váltott valóra egy álmot.Ugye nem lesz itt és igy vége ennek a történetnek..Azt mondja a kisfiam a mesékbe mindig a szegény legény diadalaskodik.Mutasd meg alapitvány a te kis höseidnek,hogy mesék igen is vannak.Az álmok valóra válnak csak hinni kell bennük.

neaniko 2009.01.20. 21:45:23

Most olvastam a Nemzeti Üdülési Alapítvány lapját.Február elejétől ki lesznek írva a pályázati feltételek.Remélem az idei évben mi is tudunk pályázni. Azt a kis önrészt meg előteremtenénk valahonnan.

Monik 2009.01.21. 10:44:30

Kedves Anikó! Tavaly (életünkben először) mi is pályáztunk Üdülési csekkre. Már első nap elküldtük a papírokat, ennek ellenére nem kaptunk Üdülési csekket. A pályázatunk érvényes volt, de "sajnálattal" közölték, hogy elfogyott a keret!

Az Alapítványnak hála, mégis nyaralhattunk! A gyerekek naponta emlegetik az élményeket! Előtte soha nem nyaraltunk, és egyhamar nem is igen fogunk!
Nem tudjuk meghálálni az Alapítvány önzetlen segítségét.

SzRózsa 2009.01.24. 20:22:08

Mi is nagyon hálásak vagyunk az Alapítványnak, nélkülük nem sikerült volna a Balatonra eljutnunk.
Mondjuk mi az Üdülési csekkel szerencsésebbek voltunk, tavaly sikerült megnyerni azt a pályázatot is. (Sőt, két évvel azelőtt is.)
De mindent összevetve: a tavalyi nyár volt életünk legjobb (legnyaralósabb:)) nyara.
Éppen ezért szeretném, ha idén más hozzánk hasonló család is élvezni tudná a Balaton szépségét az Alapítvány segítségével.
Sajnos semmi hírt nem adnak magukról...

neaniko 2009.01.24. 21:50:29

Balatonszemes és Lelle közt van egy Vadvirág nevű camping. Innen Körösladányból,/itt élek/a nagycsaládosok szervezésében nagyon sokan mennek nyaralni.Az idei évben előszezonban egy hatszemélyes bungaló napi bérleti díja 9000 Ft.Van benne 2háló egy nagy nappali,tv hűtőgép.Kis teakonyha is van még, teljes felszereléssel.Főzni nagyon prímán lehet. Tányérok, étkező eszközök is vannak.Ágyneműt, hozzá húzót, és minden nap friss törülközőt hoznak. És ami a leg lényegesebb, közvetlen balaton parttal rendelkezik.Körbe van kerítve, tehát a gyerekek csak szülővel mehetnek ki.Pályázok üdülési csekkre, és ha megkapjuk, megreszkírozok egy hét nyaralást itt. Ismerősök minden évben itt nyaralnak, és csak jót mondanak a campingről.

neaniko 2009.01.24. 22:10:52

Van honlapjuk is ahol nagyon jó képek vannak, és a valóságot mutatják.www.balatontourist.hu. Aki szeretné megnézni itt megteheti. Minden bungalóhoz kocsibeállás is tartozik, amiért külön nem kell fizetni. 2 km-re lellén van Penny, Lidli, és még egy csomó bolt, ahol olcsón is lehet vásárolni. Pl egy kifli, vagy zsemle tavaly 12Ft volt. Úgy hogy plussz költség egyedül a bungaló bérleti díja.Remélem valakinek tudtam ötletet adni, mégha nem is olyan helyen ahol elébe teszik az ételt.

SzRózsa 2009.01.25. 20:24:11

Anikó!
Ez nagyon jól néz ki. :)
El is mentettem az oldalt a Kedvencek közé.
Bár... nem hiszem, h nekünk idén összejön. Először is: az előszezon nálunk nem "jön be", mert 3 iskolás gyerekünk van. (A főszezon meg drágább.) Másodszor: mivel tavaly megnyertük az ücs-t, idén (szerintem) nem is pályázhatunk rá.
De szorítok, h Nektek sikerüljön!

Monik 2009.01.26. 14:49:00

Tényleg szép hely! Mi újra megpróbáljuk az Üdülési csekket! Ha másoknak többször is sikerült, talán egyszer nekünk is!

neaniko 2009.01.27. 17:57:27

A Ladányi nagycsaládosok junius 19-től julius 3.-ig mennek Lellére nyaralni.Mivel szinte mindenkinek van iskolás korú gyereke,így nem kell hiányozniuk.Én is lefoglaltam egy bungalót, ha pedig nem jön össze az üdülési csekk akkor 1,5-2 hónappal a lefoglalt időpont előtt le lehet minden anyagi veszteség nélkül mondani a szállást.Ez a szállás ezek között az időpontok között azért olcsóbb, mert egyszerre 50-60 faházat is kibérelnek a ladányiak.A fenntartónak is megéri, mert így bármilyen az idő 2 hétre a bungalók fele le van foglalva.

neaniko 2009.01.28. 09:43:39

Az üdülési csekkel kapcsolatban, annyit sokan igényelnek másnak a nevében /pl:kis jövedelmű nyugdíjas, rokkant nyugdíjas/csak annyit kell tenni,hogy legalább egy napra bejelented a szállásra.Sőt a nyugdíjasok szinte minden esetben megkapják a támogatást.Nem teljesen szabályos,de senki nem kér igazolványt, vagy más igazolást, hogy tényleg te vagy az az illető akinek a nevére szól az utalvány.Próbáld meg talán van az ismeretségi körödben megbízható ember.

SzRózsa 2009.01.28. 19:51:42

Köszönöm a tippet, Anikó!
Eszembe se jutott volna, pedig az ismerőseim között is hallottam már ilyesmiről.
Kicsit távol áll tőlem az ilyesmi, olyan mintha csalás lenne. Pedig, ha jól meggondolom, papák, mamák is a közvetlen családba tartoznak, és ők is azt szeretnék, ha tudna nyaralni a "kis" csapat.
Majd meglátom, hogy szól a pályázat.

Monik 2009.01.28. 20:38:14

Anikó! Erre én nem is gondoltam!
Az előbb néztem az Üdülési csekk honlapját, és már kiírták a pályázati feltételeket!

neaniko 2009.01.29. 08:00:26

Biztos hogy nem teljesen szabályos,de az időseknek jóval nagyobb az a keretösszeg amit szét tudnak osztani. Anyukám mindíg megigényeli és odaadja nekünk, mert 70 évesen ő már nem szeret napokra elmenni otthonról.Ő azt mondja örül, hogy tud segíteni.

SzRózsa 2009.02.03. 20:00:56

Én is utánanéztem, kinyomtattam a pályázati alaplapot, a hétvégén megbeszéljük apósommal.
:)

neaniko 2009.02.03. 20:39:56

Nagyon remélem, hogy sikerül,és megkapjátok az üdülési csekket.Így nektek is könnyebb lesz a nyaralás.

neaniko 2009.02.03. 21:00:15

Nem tudom a ti gyerekeitek milyenek, de az enyémek majd megőrülnek azért, hogy egy napot töltsünk el a vidámparkban.Évekkel ezelőtt már voltunk, és akkor horribilis összeget el lehetett egy nap alatt költeni/mi szerencsések voltunk ajándék kuponokat kaptunk a mozgáskorlátozottak alapítványától/Szóval azóta is rágják a fülemet.Most rákerestem a honlapjukra, és örömmel tapasztaltam,hogy változott a játék szabály.Most a belépőt ha megveszed, szinte minden játékra felülhetsz. És üdülési csekket is elfogadnak.

Monik 2009.02.04. 08:20:03

Mi csak akkor tudunk néhány napot nyaralni, ha sikerül Üdülési csekket kapnunk.
Mi még nem voltunk a vidámparkban. Három gyerek+utazás egy vagyon! Persze Ők is szeretnének elmenni.

SzRózsa 2009.02.04. 08:29:53

Hogy Te miket tudsz, Anikó! :)
Köszönöm ezt az ötletet is. Nagyon jól hangzik. Mi még nem voltunk a Vidámparkban. Illetve egyszer, de akkor még csak a nagylányom volt meg, és ő is csak 2 éves volt, így aztán (kora miatt) még nem sokat tudott élvezni belőle. Mindjárt megnézem a belépők árát...
Anikó! Neked is három gyereked van? Írtad, hogy kaptatok kuponokat a mozgázkorlátozottak alapítványától. Van a családodban mozgázkorlátozott ember? És még egy utolsó kérdés: Kaptál-e már választ a Balaton Aranykora Alapítványtól?

neaniko 2009.02.04. 16:50:40

Nem kaptam még sajnos semmilyen visszajelzést.Magamról: hivatásos nevelőszülő vagyok Békés megyében.Összesen 8 gyereket nevelek.Nekem 2 vérszerinti fiam van,Péter 22 éves egyetemista Pécsen.Áron hetedik osztályos.Nevelt gyerkőceim Joci 15,Bence 11/ők testvérek/Beni 12,Norbi 16,Krisztián 13 és az egyszem pici lány Vivus 4 éves.Nevelt kisfiam Bencike a mozgássérült.Agyvérzéssel született 6,5 hónapra.Mind a két lába, és a jobbkeze le van bénulva.De ez a kisgyerek maga a csoda.Rengeteg szeretetet tud adni,és olyan életvidám,hogy csak boldog lehetsz mellette.Az ő jóvoltából mehettünk a vidámparkba.Egy mozgáskorlátozott klubnak voltunk a tagjai,és ezen keresztül minden gyereket elvihettem a vidámpark sérült emberek nyílt napjára./Ezt minden évben megrendezik,csak előre jelentkezni kell rá valamilyen klubon keresztül.Látás,hallás mozgássérült/Ha fizetnem kellett volna,az a nap 60.000Ft-ba került volna négyünknek.Ezért írtam azt,hogy mostanra megszelídűltek az árak.

neaniko 2009.02.04. 17:06:47

Tudok még néhány helyet, ahol imádnak lenni a gyerekek,és felejthetetlen élményt ad nekik.Pesten,a régi űttörő tábor mellett/Csillebérc/van egy kaland park.A honlapjuk www.kalandpalya.com.Igaz egy nagy család itt sem két forintot költ el.

neaniko 2009.02.04. 17:11:01

Az a fránya igaz szó nem jó helyre került.Simán www.kalandpalya.com

SzRózsa 2009.02.05. 20:07:16

Anikó! Minden elismerésem a tied!
Biztos óriási boldogság egy ekkora család... és sok gond is.
Ha csak a magunk 3 gyerkőcére gondolok,... hát néha elég megoldani az életünket, hogy gördülékenyen menjen. :)
Gratulálok! Biztos minden gyerek külön egyéniség, amit élvezni lehet..., és azt is kiolvasom soraidból, hogy odafigyelsz rájuk, törődsz velük. És milyen szerencsések azok a gyerekek is, akik bár nem megfelelő körülmények közé születtek, de hozzád kerültek, szerető családban nőhetnek fel.
Ez a Balatoni nyaralás pályázat pont nektek való lenne. Nagyon sajnálom, h nem találtál rá hamarabb, mondjuk tavaly, erre az oldalra, akkor még biztos sikerült volna pályáznotok. Sajnos, semmi hír róluk...

neaniko 2009.02.07. 11:28:43

Minden nap átnézem a leveleim, de sajna nem kapok választ az alapítványtól.Az üdülési csekkre meg salyát jogon nem tudok pályázni, mert a bruttó fizetésem 112.000Ft/igaz nem napi nyolc órás munkával/.Ugyhogy marad a lavírozás, meg a keresgélés az olcsó lehetőségek között, hogy hová menjünk az idei évben.Mert valahová el kell menjünk pihenni, mert nekünk is és a gyerekeknek is elég sok mindent ki kell pihenni/iskola, szülők/,és erre a legjobb módszer egy idegen ingergazdag környezet,ahol ki "tombolhatják" magukat.Ha nem más vonatra ülünk,és megnézzük Pest nevezetességeit/az utazást legalább 90%-os kedvezménnyel kapjuk/Vár, Parlament,Városliget,talán még az Állatkertet is.Van még lehetőség csereüdülésre is /www.csereudules.com /csak mi túl sokan vagyunk erre a lahetőségre, mert 10 embert egyszerre ki tudna fogadni.

SzRózsa 2009.02.07. 21:33:18

Azt hiszem, a Balaton Aranykora Alapítványtól az lehetett az utolsó bejegyzés, ami az Élménybeszámolók topic alatt jelent meg, vagyis hogy befejezik a nagycsaládosok ingyenes üdültetését.

Apősom igényli (és nekünk adja) az üdülési csekket. Hétfőn adom postára a pályázatot. Még egyszer köszönöm, Anikó, az ötletet, magamtól nem jutott volna eszembe.

Látom, ötletekben gazdag vagy, és keresed a nektek való lehetőségeket.

Én a lányaimnak találtam szeptemberben az Útravaló ösztöndíjas pályázatot, amit a nagyobbik (16 éves) lányom nem, de a kisebbik (13 múlt) sikeresen elnyert.
Itt található: www.okm.gov.hu/main.php?folderID=1673&articleID=231850&ctag=articlelist&iid=1
Igaz, már rég lejárt a határideje, de biztos lesz jövőre is. Hátha akad korban megfelelő gyereked. :)

neaniko 2009.02.08. 13:18:56

Köszönöm szépen az ötletet.Idáig úgy tudtam,hogy az állami gondoskodás kizáró tényező/legalábbis a mi iskolánk szerint/Nekem Joci most 9. osztályos gimnazista.Ő egy Arany János tehetséggondozó programban vesz részt.Minden megye egy gimnáziuma van erre kijelölve,és olyan halmozottan hátrányos gyerekekért hozták létre,akik tehetségesek, és önerőből a család nehezebben tudja tanítattni.Itt olyan lehetőségeket kapnak, amit egy átlag ember tényleg nem tudna megadni a gyerekének.Keresztfiam is ebben a programban érettségizett/az ő hátránya,hogy egyszülős családban él/Minden év végén vitték őket nyaralni.9. Bécs,10.Prága,11.Horvátország,12. Anglia.Csak zsebpénzt kellett vinni. Minden mást a program állt.Ingyen jogosítvány,ECDL számítógép vizsga,nyelvvizsga.Minden hónapban egy hétvégét is kirándulásokkal töltenek.Múzeum látogatás,színházlátogatás,és még sorolni lehetne mi-minden.Minden gyereknek adnak különböző ruhákat.Joci adidas melegítőt hozzá cipőt kapott/midenki egyformán/,és téli kabátot.És cserébe csak tanulni kell érte.A kislányod életkorából tippelem, hogy ti is nemsokára tovább tanultok.Ez egy nagyon jó lehetőség/ezt még a fidesz hozta létre, és az mszp is támogattja/és úgy néz ki, hogy főiskolára is kiakarják terjeszteni.A keresőbe csak a program nevét kell beírni,és az aktuális részt megkeresni.Hidd el érdemes utánna nézni.

neaniko 2009.02.08. 15:43:10

Elég sok lehetőség van ma Magyarorságon/még ha sokan mást is mondanak/,csak az a baj,hogy nem osztjuk meg egymással a tippeket,ötleteket.Mert ha nekem nem jó másnak se legyen.Én mindíg örök optimista vagyok.Szeretem mással megosztani a jó lehetőségeket.Hátha valaki hasznosítani tudja az általam ismertetett/vagy már tudott/ lehetőségeket.És ez nem kerül pénzbe, csak esetleg egy kis jó érzés,hogy a tippem jó volt valakinek.

SzRózsa 2009.02.08. 20:02:38

Én is született optimista vagyok. :)
Sokszor ez segít át a nehézségeken...
És szerintem is jó, ha megosztjuk egymással a tippeket, attól nekem nem lesz kevesebb...

Amikor nagylányomnak nézegettünk középiskolákat, nekünk is "feltünt" a megyeszékhelyünkön (Kecskeméten) az egyik gimiben működő Arany János tehetséggondozó program. Csak mi nem néztünk utána, h mi is ez, mert Barbit (ő most 10-es) kimondottan a képzőművészet érdekelte. Így aztán ilyen sulit kerestünk, találtunk neki.
Kisebbik lányom hetedikes, ő is elég határozottan tudja, h hova szeretne menni. Ő az Áfeosz kéttannyelvű sulit nézte ki magának.
De köszönöm szépen az ötletet, van még egy kis időnk, addig utánanézek ennek a sulinak.
(Marcival még ráérünk, ő most negyedikes.)

Más. Ha már az ötleteknél tartunk, biztosan hallottál már a Tiszta Haszon Programról. Bármilyen lakossági szolgáltatásról számlát lehet kérni, aminek a sorszámát kell beküldeni itt: www.szamlavalmilliokert.hu/Default.aspx
Ha éppen úgy jön össze, h van számlád valamiről, próbáld ki, csak nyerni lehet vele.

neaniko 2009.02.08. 20:34:57

Az egyetemista nagyfiam német kéttannyelvű gimnáziumba járt Mezőberényben.5 évfolyamos volt az iskola.9.-ben heti 20 órában tanulták a németet,és a következő években már sok tantárgyat csak németül/töri,matek,biológia.../Meg is lett az eredménye.12.évben már felsőfokú komplex c nyelvvizsgálya volt 13.-ban angolból is megszerezte a középfokú c-t.Szerencsére csak ennyi nyelvvizsga kell a diplomához./politológusnak tanul Pécsen/A kicsit, Áronkát is ebbe az iskolába próbáljuk "terelni".Ő mindenáron katona akar lenni.Kinézte magának a Nemzetvédelmi Egyetemet.Most örülök csak igazán, hogy a két gyerekem között 9 év a korkülömbség.Ki bírná azt anyagilag,egyszerre kettőt taníttatni felsőoktatásban.És hál istennek mind a kettő tehetséges.A nevelt gyerekeim is a tanulásban látják a lehetőségeiket.És szerencsére ők is meg tesznek mindent érte.Jocinak is nagyon jó elképzelései vannak/volt is csörténk a vérszerinti szülőkkel, mert ők azt akarták,hogy az okos gyerekük sima szakmunkás tanuló legyen4,3-as átlaggal/Ő is sokat beszél ,hogy mi szeretne lenni.Őt a katasztrófavédelem,katonaság,rendőrség érdekli mostanában.De az a jó, hogy van jövőképe/bármin is ment keresztül rövid élete során/

neaniko 2009.02.08. 20:41:39

Olyan jó, hogy találtam ezt a blogot.Mert legtöbbször itthon vagyok a gyerekekkel,és néha jó felnőtekkel is"beszélgetni".Mert csak akkor mozdulok legtöbbször ki, ha szülőire megyek, vagy a gyerekekkel vizsgálatra.Magamra,magunkra/mert férjemmel élek/nagyon kevés idő jut.

SzRózsa 2009.02.09. 08:53:14

Elhiszem, ennyi gyerek mellett. Mi is hasonló cipőben járunk, kevés időt tudunk magunkra fordítani... Emlékszem, amikor kicsik voltak a gyerekek, és 24 órás "szolgálatotmat" töltöttem mellettük, milyen jól esett, amikor először ki tudtunk mozdulni picsinyke háztáji földünket megkapálni. Kettesben a férjemmel :)

SzRózsa 2009.02.09. 08:54:14

szolgálatotmat = szolgálatomat

Monik 2009.02.09. 11:13:48

@neaniko: Népes "kis" családod van Anikó! Minden elismerésem a Tiéd!

Monik 2009.02.09. 11:20:08

Az én fiam is 7. osztályos. A gépek érdeklik, de a műszaki rajz nem vonza. Jól tanul, 4.5 volt a félévi átlaga( eddig ez a legrosszabb). Gimnáziumba nem szeretne menni.


Nálunk a nagyik nem tudnak Üdülési csekket igényelni, mert még nem 62 évesek!

neaniko 2009.02.09. 13:55:54

Nincs az ismeretségi körödben nagycsaládos,aki a kiírt feltételnek megfelel, de nem akart üdülési csekket igényelni.Talán empátiából megtenné.Ha megkapja meg csak annyit kell tennie, hogy odaadja, te befizeted az önrészt a megkapott ücs-t átadja neked.Mondjuk ez bizalmi alapon működik csak, mert elég nagy a rizikó.

neaniko 2009.02.09. 21:04:03

Ma már érdemes gimnáziumba menni, mert az ugymond szakközép iskolák is ugyan azt nyújtják, mint a gimik.Nincs már szakmai képzés /csak valamennyi kis alapképzés/és nem érettségiznek szakmai tantárgyakból.Talán csak a számítógépesek a kivételek.Minden valamire való szakma érettségihez kötött.Így kitolódik a pályaválasztás.19-20 évesek lesznek mire eldöntik, hogy mik is akarnak lenni felnőtt korukban.A szakmunkás iskolákkal ma az a baj, hogy nincs olyan hely és ember,ahol a gyerekeknek átadják a szakma minden csínját-bínját.

laszlos 2009.02.11. 14:22:10

Szevasztok!

Én olvasgatom hozzászólásaitokat, de passziv maradtam, nem irtam eddig. Az üdülési csekket mi megkaptuk, tavaly igénybe is vettük. A véleményem, hogy a csekkre nem mindenki ad szállást, és általában aki elfogadja a csekket drágábban adja ki mert neki - mindenütt hangsúlyozták - százalékot vonnak le belőle kezelési költségként, vagy valami ilyen cimen.
A szállásra igy elment - 6 főre - a csekk jórésze és még kellett volna étkezésre. Mi Sopronban nyaraltunk és nem néztük meg itthon a neten, hogy hol fogadják el a csekket étkezésre. Nem is tudtuk felhasználni emiatt. Én nem pártolom a csekket, mert ha olcsón tudunk egy egész üdülőt kivenni és ott főzünk jobban jövünk ki. Most 6.500 forintért sikerül 6 főre lefoglalnunk szállást a Balatonra és ott főzünk. Ha lehet igy nyaralunk, mert az első balatoni nyaralásunkat itt kaptuk és tanultunk is belőle, hogy valahogy igy kell nyaralni!

neaniko 2009.02.11. 15:02:50

Kedves laszlos!Megadnád ennek a szállásnak az elérhetőségét,mert ez fantasztikus áron van.Esetleg még képeket is nézhetnénk róla.És ha neked nem nyűg írhatnál róla néhány sort.Merre van,mennyire messze a tótól...

Monik 2009.02.11. 17:27:26

Szia Laszlos! Régen hallottunk Rólad! Én is szívesen tudnék meg többet erről a szállásól!

laszlos 2009.02.12. 07:37:57

A helyzet az, hogy az idén már tizezer forintért tudunk menni. De... 9 fő elfér az üdülőben. Javaslom, hogy nézzétek a NOE honlapját, vagy a honlapon a NOE ujságot, lesznek jó lehetőségek benne. És azt is javaslom, lépjetek be a NOe-be ha van a környéteketen, igaz a tagdij 3.OOO,- Ft, de van egy évben kétszer élelmiszerosztás, és a nagycsaládosoknak kirándulás, idén a Margitsziget ad otthont, ezek mindig csodálatosak! Igaz egy naposak csak. Én is majdnem kiléptem az idén, mert nem nagyon akarom tudni fizetni már a tagdijat sem, 4 gyermekünk van még itthon.
Még vissza a nyaraláshoz, ezután jelennek még meg a szállásadók, én tavalyról néztem ki ezt a helyet, Szántódon van, és nagyon szép belülről. Azért nem irom meg a cimet, mert nemtudom, kiadja-e, hirdeti-e másnak is a szállásukat.

neaniko 2009.02.14. 21:59:45

Az Ariadné fonala lapján kedvezményes nyaralási lehetőséget hírdetnek. Nem tudom milyen feltételekkel,mert nem néztem teljes körűen utánna,de ha igaz amit leírtak 500Ft/nap a szállás.Teljes ellátással 1850Ft.

neaniko 2009.02.14. 22:26:06

Ennek is érdemes utánna nézni.www.kilima.uni.hu Nem tudom jelenleg is ezek-e az árak.de ha még így él az ajánlat akkor nagyon jó az ára.

laszlos 2009.02.15. 07:57:53

Amit Anikó kinéztél az őrült ár 38.500/ház / éj. Amit én irtam az 10 000,- FT/ház/éj és 9 fő elfér.

laszlos 2009.02.15. 07:59:11

De tudok Szarvaskőn - Eger felett - 1 000,- Ft/fő/éjt is, nekünk alföldieknek ez nagyon jó ár.

laszlos 2009.02.15. 07:59:51

És persze másnak is szerintem.

neaniko 2009.02.15. 10:18:22

Azt írod, hogy tudsz. Talán megosztanád velünk.Mert ha csak azt írom be,hogy szálláshelyek,akkor három négy ezer forintos napi szállások vannak/fő.

neaniko 2009.02.15. 12:21:41

Most hallottam, hogy a BKV-nál kedvezményes családi jegyet lehet venni.2 felnőtt+max 7 gyerek.Az ára /bármennyi utazásra két napig/2000Ft.Felhasználható Pest közigazgatási területén belül metrón,villamoson,trolin, héven,fogaskerekűn.

inyi 2009.02.16. 08:18:19

Sziasztok!
Eddig csak néma olvasó voltam de most szeretnék veletek megosztani egy olcsó szállás helyet.
Noszvajon 6 fős ház /pótágyazható/.Tavaly
56 000ft/hét volt az ára.Hátha érdekel valakit.
www.szallasinfo.hu/kenderes_vendeghaz/index.php#galeria

laszlos 2009.02.16. 09:10:11

A szarvaskői kulcsosház interneten.www.mvte.extra.hu/szarvasko.htm
Itt voltak a nagyfiamék, a hely gyönyörű, a turautvonalak innen indulnak, az épület előtt játszótér és patak van. Gyerekeknek és szüleiknek is jó kikapcsolódás!

anikó152 2009.02.25. 14:40:02

nem tudom miért de még mindig ugy jövök fel erre az oldalra,hogy talán ma megtörténik a csoda és újra kilesz irva a pályázat.

Monik 2009.02.26. 08:21:31

Anikó! Remélem, hogy eljuttok a Balatonra. Igazán megérdemlitek! Talán, ha blogos pályázat nem is indul, de az e-mailedre kapsz kedvező választ! Szorítok Nektek!

Monik 2009.03.30. 10:43:26

Anikó! Eltelt egy hónap. Kaptál már valamilyen visszajelzést?

neaniko 2009.04.10. 15:30:34

Sajnos azon kívül,hogy megnézték az email-t semmilyen visszajelzést nem kaptam.
Teljes a csend,semmi infó.

Monik 2009.04.15. 08:28:44

Sajnálom Anikó!
Rózsa! Kb. két hete Tőled kaptam Myvip üzenetet? Az e-mail címemre jött róla értesítés, de a Myvipon nem jelenik meg az üzenet.

SzRózsa 2009.04.17. 20:31:20

Szia Monik!
(Jó régen jártam erre...)
Nem küldtem Neked üzenetet, nem vagyok Myvip-es. Miből gondoltad, h én voltam? Rózsa nevű valaki küldte?

Monik 2009.04.20. 08:33:28

Szia Rózsa!
Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerősöm. Remélem jól vagytok!
süti beállítások módosítása