HTML

Balaton

Balaton : Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes balatoni üdültetés nagycsaládosoknak, rászorulóknak.

Friss topikok

  • borbála8125: Karácsony előtt állunk 4 gyerekes egyedülálló anya vagyok a legkisebb 1 éves sajnos segítségem nin... (2011.12.10. 17:29) Segítség nagycsaládosoknak, rászorulóknak
  • Monik: Szia Rózsa! Sajnálom, hogy nem tudtok menni! Augusztus 17-én megyünk Balatonlellére. Egy idősebb... (2009.07.10. 08:56) Balatoni nyaralás pályázat
  • Monik: Szia Rózsa! Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerős... (2009.04.20. 08:33) Kihal a nemzet?
  • Monik: Én is így érzem. Nincs meg a régi hangulat! (2009.03.16. 08:15) ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK
  • anikó152: Elért mindenkit a gazdasági világ válság!De minket kisgyerekes nagycsaládosokat meg éppen.Jaj mi l... (2009.01.19. 09:52) Apák Napja

Kis gyerek kis gond, nagy gyerek nagy gond?

2008.02.11. 13:22 blogbalaton

Áldás a gyerek a családban, néha mégis másképp érzi a szülő, ha a nevelés nem vezet eredményre. A csecsemő gondozása 24 órás „műszakot” jelent, ennek ellenére a legtöbb anya erre az időszakra emlékszik vissza a legszívesebben.

A kis poronttyal már több baj van, sokszor tör borsot az orrunk alá, a dackorszak visszásságairól nem is beszélve…

Ahogy nő a gyerek, a türelem egyre fogy. A komisz kamasz kifürkészhetetlen útra téved, nehéz szót érteni vele, a nemzedéki ellentét súlyos konfliktusokba torkollik. Úgy érzi, egyedül maradt, kontroll nélkül  pedig könnyen elkallódik a mai világban.

Ha a szeretet, összetartás és kölcsönös megbecsülés határozza meg a család kapcsolatrendszerét, a felnőttkor küszöbére érkezve,  a zsákutcába vezető alkohol, drog és a többi ajzószer csábítása helyett, az útravalóul kapott jó példát követve talán nagyobb eséllyel választja majd a tartalmas életet. (A képen a 12 gyerekes Oszlányi család- Balaton Aranykora Alapítvány, 2006 Balatonfenyves)

577 komment

Címkék: blog balaton ingyen család gyerek drog alkohol szülő szerelem nyár szeretet

A bejegyzés trackback címe:

https://blogbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr13334842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rózsa 2008.04.30. 09:05:05

Szia Erzsi!
Nem irigylem most a lányodat! De pár hét múlva SIKERESEN túl lesz a vizsgákon...

Erzsi966 (törölt) 2008.04.30. 09:08:05

Szia Rózsa!:-)
Nagyon remélem! Köszönöm a biztatást!:-)

Rózsa 2008.04.30. 09:09:18

Délután lesz a ballagás?

Erzsi966 (törölt) 2008.04.30. 09:14:03

Igen Rózsa, 16-kor kezdődik.
A virágcsokor már meg van rendelve.:-)
Kicsit izgulok, tudom, hogy a könnyeimet nem tudom vissza tartani!

Rózsa 2008.04.30. 09:25:38

Ez természetes!
Pár év múlva nálunk is középsuliból fog ballagni a nagylányom. Most még távolinak tűnik...

Erzsi966 (törölt) 2008.04.30. 09:27:06

Nagyon gyorsan telik az idő! Sokszor azt mondom, túl gyorsan!

Erzsi966 (törölt) 2008.04.30. 09:28:42

Mára elköszönök, kellemes napot és jó fórumozást!:-)
Sziasztok!

Rózsa 2008.04.30. 09:37:17

Szia, Erzsi!
Én is Veled tartok, elköszönök. Sziasztok!

Emese 2008.04.30. 11:46:48

Erzsi!Gyönyörű szép időt és sikeres érettségi vizsgát kívánok a lányodnak!Mindentbele Julcsi!!!

Rózsa 2008.04.30. 21:42:10

Márti és Zita! Ti merre vagytok mostanában? (Márti! Egy fél pillanatra "láttalak" tegnap:)

Erzsi966 (törölt) 2008.05.01. 11:24:00

Sziasztok!
Emese, Neked is köszönöm!
Gyönyörű volt a tegnapi nap, a ballagás nagyon szépen sikerült, esett az eső mikor már haza értünk.
Képeket egy barátnőm készített, ha elküldi ide pakolom.
Tele volt a gimi virágokkal, orgona illat mindenhol, nevető és szomorú arcok, lehetett látni, az izgalmat és a bánatot, szerintem csak most fogták fől a búcsúzós diákok, hogy tényleg "vége".
A beszédek természetesen könnyeket és mosolyt hoztak az arcunkra, nagyon hangulatos volt minden.

Jutka 2008.05.01. 14:39:45

Erzsi, várjuk a képeket Juliról!
Az érettségire kívánok Neki egy nagy kalappal! Ne haragudj meg ezért, nálunk így szokás!:)
Én, amióta érettségiztem, minden évben izgatottan várom, hogy hétfőn reggel beolvassák pl. a magyar tételeket, amiből választani lehet! Julinak van kedvence, vagy mindent tud? Melyik tárgytól fél a legjobban? Gondolom a Te gyomrod is összeszorul a vizsgák idején! Drukkolok!

Erzsi966 (törölt) 2008.05.01. 16:50:47

Jutka, amint megkaptam elküldöm a képeket. Nem tudom mennyi készült, mert filmezett is a barátnőm.
Ismerem a " nagy kalappal" kifejezést, én is szoktam használni:-)
Köszönöm szépen a bíztatást, átadom Julinak!
Juli inkább "húmános", a magyarral- angollal- biosszal-törivel remélem, nem lesz gond!
A matékot csak megírja egy 2-re!
Magyarból Petőfi a kedvence, mindig is szerette, egy kerületi versenyt is megnyert Petőfi élete és önnéletrajzáról.:-)
De ahogy Julcsi mondja, mennyi szerencséje van, tuti nem Petőfi témát fog kapni!
Majd meglátjuk!
Nem fél igazából egy tárgytól sem, mível hogy a maték nem kell pszichológiára:-)
De ahoz, hogy sikeres legyen a felvételi, legalább 2 tárgyból min. 95 % kell hogy elérjen ( írásbeli + szóbeli).
Nem lesz könnyű!
Köszönjük a drukkot!:-)

Rózsa 2008.05.02. 08:50:40

Erzsi!

Köszönöm a képeket. Igazán helyesek vagytok rajtuk.
Este írok mailt:)
Puszi.

Jutka 2008.05.03. 12:20:14

Sziasztok!
Erzsi, bocsi, hogy már megint ezzel nyaggatlak, de képzeld, most már jelzi a freemailos postafiókom, hogy elment neked a levél 05. 01-én!
Megkaptad? Küldök egyet a citromailosról is, hátha jó már, Rózsánál nem okoz gondot.

Ezen a héten a délutános hetem volt, nem nagyon értem rá. De a jövő hét már lazább lesz. Kedden újabb Anyák napi ünnepségre megyek az iskolába, már várom.
Most a nagyszobánkat újítjuk fel, tapétázás, meg minden ami vele jár. Lehet, hogy ritkábban fogok írni, de próbálok képben maradni! Mindenkinek kellemes időtöltést, ünnepléseket és pihenést!

Erzsi és Rózsa mailoknak mindig nagyon örülök, írjatok! :)

Monik 2008.05.03. 18:53:24

Sziasztok! Jutka, hogy halad a felújítás? Én csütörtökön megyek Bogi anyák napi ünnepére. Szavalni és zongorázni is fog, de nem árulja el, hogy mit.

Jutka 2008.05.04. 09:49:11

Kedves Monik!

Nagyon boldog Névnapot kívánok neked!
Talán Te vagy az egyetlen, aki a szülinapját és a névnapját is "megérte" közöttünk!:) Az pedig külön jó, hogy most már arckép is társul a névhez! :)
A Mónika névhez nekem is van személyes kötődésem, az egyik legjobb barátnőmet is így hívják!

A felújítás nálunk holnap startol, nem túl nagy gőzerővel, a "piszkos munka" a jövőhéten lesz, akkorra kapott szabit a férjem! Én pedig egyáltalán nem is mertem kérni, mert félő, hogy akkor nyáron nem lesz. Pedig az idei 33 napomból még van 32! A tavalyi szabimat is ez év januárban töltöttem le, ez szerintem most sem lesz másképpen!
A fiam biztosan el fog menekülni anyukámhoz ha nagy lesz a felfordulás, de a lányok direkt élvezik az ilyen helyzetet, mert lehet pakolászni!

Monik 2008.05.04. 16:02:50

Jutka! Köszönöm! Boldog névnapot a barátnődnek is!
Nektek pedig jó munkát!

Lina 2008.05.04. 18:44:59

Kedves Monik!
Nagyon sok boldog Névnapot kívánok neked erőben egészségen!!
Amugy nekünk is van egy Mónikánk, a sógornőm.

Rózsa 2008.05.05. 09:33:07

Erzsi!
Szorítok a lányodnak ezerrel!

Jutka!
Biztos nagyon szép lesz a szobátok! Egyszerre csak egyet tapétáztok ki?

Mindkettőtöknek írtam mailt, megkaptátok?

Monik 2008.05.05. 09:55:20

Lina! Köszönöm a jókívánságot! Boldog névnapot a sógornődnek is! Te Melinda vagy?

Lina 2008.05.05. 10:25:02

Átadtam és köszöni szépen.Az én nevem Lídia.
A Lina becenevet egy barátnőm kisfiától kaptam és megtetszett,igazából a Lídiát nem lehet "szépen" becézni.

Monik 2008.05.05. 13:35:37

A sógornőm kislánya Melinda, és Őt is Linának becézik.

Erzsi966 (törölt) 2008.05.06. 10:42:14

Sziasztok!
Eltüntem, mert tudjátok érettségink van.
Tegnap a magyar írásbeli nem volt annyira egyszerű! Julcsi reméli, hogy neki elég jól sikerült!
Ma, éppen most írja a matékot:-(

Monik 2008.05.06. 11:07:43

Erzsi! Nagyon szorítok a lányodnak!!! A matekot én nagyon szerettem.

Erzsi966 (törölt) 2008.05.06. 11:15:29

Mónikáknak Boldog Névnapot!:-)
Monik, sok öröm és egészséget kívánok Neked!

Erzsi966 (törölt) 2008.05.06. 11:16:24

Köszönöm Monik!:-) Ránk fér, Juli inkább humános.

Rózsa 2008.05.06. 14:47:30

Sziasztok!
Remlem, Julcsi már a matekon is túl van, és sikerült neki:)
Én szerettem a matekot...

Erzsi966 (törölt) 2008.05.06. 19:24:00

Szia Rózsa!
Köszönöm, túl vagyunk a matekon is!
Juli szerint, tuti sikerült legalább 65 %-ra megírni.
Holnap töri... goldoljatok ránk!
Rózsa, Jutka csak hétvégen írok Nektek levelet, részletesen beszámolok.
Sziasztok!

Rózsa 2008.05.06. 20:36:34

Most visszaemlékszem saját érettségi vizsgámra...
Hát...! Érdekes volt!
Különösen a töri:) Mindig is gyenge voltam belőle, mégis sikerült hármasra vizsgáznom. Büszkébb voltam rá, mint a matek ötösömre:)

Emese 2008.05.07. 08:12:32

Sziasztok!Én is mindig a saját érettségimre emlékszem ilyenkor.Az írásbelin csak a fizikával gyűlt meg a bajom bután úgy gondoltam,csak kettes legyen,engem a többi tárgy érdekelt csak.A mai napig szégyellem a sok jó jegy mellett a kettesemet.A csalódás nem is ebből ért hanem töriből.Mi mégcsak szóbeliztünk belőle,de én felvételizni is ebből mentem így sokkal többet és mást is tanultam mint a többiek.Kihúztam a tételemet el is mondtam mindent a tanárom bólintott és jöttem is ki.Az utánam jövő mondta meg a jegyeimet.A magyar négyesek mellé töri hármas,nem hittem el csak amikor másnap a saját szememmel láttam.A banketten megkérdeztem miért,a válasz az volt,hogy tőlem többet várt vmi pluszt is nem csak a középiskolás anyagot.A mai napig bánt,mert tudom,hogy mindent elmondtam ami az ötöshöz kellett.Jövőre pedig
milyen jó lenne a felvételimhez,mert csak pontokat viszek nem merek belevágni egy új érettségibe.

Rózsa 2008.05.07. 09:31:11

Szia Emese!
Jövőre felvételizel? Mire?

Emese 2008.05.07. 18:42:52

Szia Rózsa!Szekszárdra készülök a szoc. munkás szakra,idén sokáig hezitáltam és lemaradtam róla.Mindig is bántott,hogy nincs diplomám és most még éppen van annyi időm,hogy végezzek mielőtt vmelyik gyerekem továbbtanulna.Már évekkel ezelőtt meg kellet volna ezt lépnem,jobban bízhatnék végre magamban!A hozzászólásaim nem jelennek meg a kezdő oldalon.

anikó152 2008.05.08. 19:06:16

sziasztok! remélem nem hiányoztam senkinek. nos ugy látom elég inaktiv a csapat. pedig voltak nagy fogadkozások ám. most készülük a nagy ballagásra szervezzük a tanár bucsuztato bulit a szerenádot szoval nincs sok szabad idöm. ja és göz erövel tanulok.

anikó152 2008.05.08. 19:07:19

ja és akit érdekel a következö oldalon tunéziai nyaralást lehet nyerni proba szerencse. ha nyer valaki nagyon jo lesz.
www.fit-on-net.hu/tunezia/index.asp?tn=friendhome&parent=3650186&sid=27793

Rózsa 2008.05.08. 20:56:42

Emese!
Sok sikert kívánok a felvételidhez! És több önbizalmat:)

Monik 2008.05.09. 11:58:17

Sziasztok! Jön a három napos hétvége, az érettségizők egy kicsit pihenhetnek.
Emese! Mindent bele! Próbáld meg a felvételit, különben egész életedben bánni fogod!

Rózsa 2008.05.09. 20:52:37

Sziasztok!
Kicsit el vagyok havazva:) De úgy látom, sokan mások is:)
Képzeljétek, főnökasszonyom kedden este megszült... három héttel a kiírás előtt. Jól vannak, egészségesek. Kislánya született: Maja.
Ez azt is jelenti, hogy egyedül maradtam a boltban. Hajaj!
Közben egyik ismerősöm is megkeresett, hogy tudnám-e őt helyettesíteni 2 hétig a takarításban (az önkormányzatnál takarít), azt is elvállaltam. Így hajnalok hajnalán takarítok, napközben az üzletben próbálom megoldani a feladatokat EGYEDÜL...
Jól fog esni ez a pár nap pihi:)
Jutka! Rég "láttalak". Olvasol még minket? Mindennnap megnézem, hátha írtál... (Ugye nem sértettelek meg valamivel?)

Jutka 2008.05.12. 15:27:26

Sziasztok Lányok!
A jó idő úgy látom mindenkinek sok elfoglaltságot adott, nem túl sok bejegyzés érkezett! :)
Én legalább egy hete nem ültem a gép előtt. Ahhoz képest, hogy mostanában sok időt töltöttem itt a fórumon, jól bírtam! :)
Emese! Sok sikert a felvételihez!

Rózsám, szívem, ugyan mivek sértettél volna meg???
Amúgy sem vagyok sértődős senkire, na Rád meg aztán pláne nem! Írok Neked mailt is!
Teljesen szétkaptuk a kicsiny lakásunkat, jó nagy felfordulás van nálunk, remélem a héten már befejezzük. Elég nehéz így, hogy dolgozni is kell, a gyerekeknek suli, ovi, itthon meg a nagy restaurálás. Nem akartuk a nyári szünetre hagyni a munkálatokat, amikor már a gyerekek itthon vannak egész nap.

Rózsa 2008.05.12. 20:36:26

Szia Jutka!
Köszi a mailt, és örülök, hogy "csak" el vagytok veszve a lakásotok körüli munkában:) És nem rám haragszol:)
Remélem, hamarosan vége lesz a "felfordulásnak" nálatok, és örülni fogtok a szép lakásnak. Valóban jobb, hogy nem hagyjátok nyárra a felújítást, úgy nehezebb lenne a gyerekek miatt. Meg ahogy az lenni szokott, biztos akkor jönnének a festők, amikor mennétek a Balcsira:)

Monik 2008.05.13. 08:09:23

Szép napot Mindenkinek!
Rózsa! Gratulálok a főnökasszonyodnak! A boltot biztos ügyesen megoldod, már belerázódtál!

Jutka 2008.05.14. 08:19:52

A Maja név nekem is tetszik, olyan kedves, mint a méhecske! Én is úgy szeretnék egy kisbabát a közelben, akinek be lehetne szívni az illatát, lehetne simogatni, dédelgetni! Igaz, én még mindig ezt teszem a lányaimmal! Peti már nem nagyon hagyja, meg aztán a létra sincs mindig a közelben, hogy felérjem!

Hát Rózsa, festőket és egyéb szakikat nem várunk. Spórolunk ezen is. Szerencsére a férjem nagyon ügyes, festést, tapétázást precízen meg tudja csinálni! A házimunkát nem szereti (de hát van olyan férj, aki igen??), de lakásfelújításkor, szereléskor aranyat ér a keze! Így egy kicsit hosszabb ideig tart ugyan, de sokkal takarékosabb! Ő pár sörrel "elműködik" egész héten!:) Két éve a fürdőszobát csempézte, életében először! Hát komolyan mondom, minden szakember figyelmébe lehet ajánlani. Hibátlan és gyönyörűszép!

Emese 2008.05.14. 09:14:12

Sziasztok!Jutka nem irigyellek a felújítás miatt!mi két évvel ezelőtt az egész lakást újítottuk,hát azt hittem sose lesz vége.Mi sem vártuk meg a nyarat a szabadságunkat nem erre akartuk áldozni ill. a gyerekek miatt,ne legyenek itt.3 hétig nem volt fürdőszobánk ez volt a legrosszabb.Apuhoz jártunk fürdeni,mosni.Nálunk is a férjem volt a főkivitelező,csupán a gáz-és vízszerelést bíztuk szakemberre.Együtt burkoltunk életünkben először a festést idáig is mi csináltuk.Profi festékeket lehet már kapni amivel tényleg gyerekjáték a festés, el is gondolkodtam azon,hogy mi lesz a festőkkel ha ezt mindenki bevállalja.Nagy meló volt,de szép lett minden persze nem hibátlan de azóta más szemmel nézem a szakik munkáját és bizony azokban is van hiba.Egyhamar nem szeretnék lakást felújítani!Kitartás nektek!

Jutka 2008.05.14. 09:28:41

Így ahogy írtad Emese, a szakember is csinál azért hibát. Pár éve anyukámnál a csempét úgy rakták fel a fürdőszobában, hogy perget le belőle innen-onnan, ezért döntöttünk úgy két éve, hogy a férjem csempézik ki. A "fürdőszobahiányt" mi is átéltük, borzalmas volt, a munkahelyünkön zuhanyoztunk, a gyerekeket pedig anyuhoz vittük! A "legjobb" mégis a toilet csempézés és az ajtók festése volt, mert egy napig nem lehetett bezárni a wc-n az ajtót, a fiam pedig így nem tudta végezni a dolgát, elmenekült...:)

Monik 2008.05.14. 14:02:15

Jutka! A saját munkaerő a legolcsóbb :) A WC problémák megoldásaként nálunk van hagyományos kinti is. Nem modern, de hasznos megoldás! Ha a kertben vagyunk nem kell a gyerekkel beszaladgálni.

Zsolt 2008.05.16. 07:43:57

Egy felújítás mindig nagy meló. A legjobban azt nem szeretem, amikor előtte ki és után bepakolunk mindent. Például egy festésnél vagy tapétázásnál.

A fürdőszoba ebből a szempontból más helyzet, ott azért pakolni való nincs olyan sok, de a kényelmetlenség az olyankor még rosszabb.

Rózsa 2008.05.16. 09:59:17

Jutka! Gratulálok ezermester-férjedhez! Nem is tudom, miből gondoltam, h festőt (vagy más szakit) hívattok a felújításhoz, mert mi is sk szoktuk megoldani:) A gyerekeink külön szobája nem rég készült el, és nálunk is mindent (a gáz kivételével) a férjem "alkotott"...

Jutka 2008.05.16. 18:11:56

Persze ilyesmit, hogy gáz, vagy hűtőszerelés nem vállal el itthon Ő sem. Villanyszerelési munkák, festés, tapétázás, csempézés jöhet. Meg pl. a dvd-t, cd lejátszót, vagy a számítógépet meg tudja általában szerelni. Jó azért a férfi a háznál! Na nemcsak ezért...:)

Rózsa 2008.05.16. 21:21:55

Hát igen:)
Villanykörtét cserél, fát metsz, füvet is nyír (néha)... Kereket cserél, bevásárlás után pakol és cipekedik, számítógépet összerak, elküldi a szomszédot, ölben cipel, ha eltörik a lábam (bár még szerencsére nem tört el:)... Sok mindenre jó egy férfi:)

Jutka 2008.05.17. 17:25:53

Reméljük néha azért férjeink is beleolvasnak a fórumba, és érzik, mennyire nagyra tartjuk Őket! :)

Monik 2008.05.20. 10:00:23

Bizony így van lányok! Az én férjem tegnap este hajlandó volt még krumplit is pucolni, csak hogy tócsnit süssek Neki!

Jutka 2008.05.20. 10:16:25

Imádjuk a tócsnit, jó fokhagymásan! Amikor sütök, nem is a krumpli pucolást nem szeretem, hanem a reszelést! Pedig van darálóm, csak azt nem mindig veszem elő, inkább szenvedek a reszelővel!

Monik 2008.05.20. 13:40:28

Én sem szeretem reszelni, de a család darálva nem rajong érte. Egy órán át reszeltem! Mi is jó fokhagymásan szeretjük, szerencsére sok van a kertben.

Rózsa 2008.05.20. 20:27:57

Csajok, mi az a tócsni? Lereszelitek a krumplit, liszt, tojás, aztán pogácsaszerű valami, és kisütitek? Bocsi a tudatlanságomért, mindjárt utánanézek...

Monik 2008.05.21. 10:19:35

Rózsa! Nem pogácsaszerű, inkább tenyérnyi kb. 1 cm vastag. Ízesítve sóval, borssal és sok fokhagymával. Ropogós pirosra sütve. Én tejföllel szeretem, a gyerekek majonézzel. Pogácsa méretben főzelékre feltétnek is jó.

Emese 2008.05.21. 10:22:52

Sziasztok!Én sem tudom mi a tócsni csak hallomásból.Egy jó receptet írhatnátok a fokhagymás jöhet!Múltkor én sztrapacskával akartam kedveskedni a férjemnek hát..-A krumplit almareszelőn reszeltem le így viszont túl nagyok lettek és nem tudtam normális galuaskatésztával összekeverni.Ezek után csak kiskanállal bírtam vízbe szaggatni amikor kifőtt összekevertem a zsírral és kaptam egy masszát.Az íze remek volt el is fogyott de ahogy kinézett arról jobb nem beszélni.Most lángost sütök azt legalább tudok.

Jutka 2008.05.21. 14:14:46

Rózsa, hiszen Te tudod mi a tócsni, olyan jól leírtad, csak a fűszerek kellenek még bele, amiket Monik írt! Én is tenyérnyi darabokat sütök, kanállal beleteszem a "maszlagot" az olajba, és kicsit meglapigatom! Isteni finom, és olcsó kaja, mindenképp próbáld ki!

Emese, hasonló tapasztalataim vannak a sztapacskával nekem is! Nem szokott túl jó állagú lenni, de ízre finom! Anyukám és anyósom olyan jó pergősre tudja főzni, nekem pedig olyan "cuppogós", lesz általában!
Tudjátok még mit szeretünk nagyon? A krumplilángost! Nem a kelt, élesztős fajtát, hanem amit főtt krumpliból és lisztből kell sütni palacsintasütőben! Azt ismeritek?

Emese 2008.05.21. 17:51:25

Köszi a receptet,úgy látszik Monik gyorsabban írt mint én így előbb válaszolt mint ahogy én kérdeztem.

Rózsa 2008.05.21. 20:18:07

Emese! Monik kitalálta a gondolatodat:)
Köszönöm én is a tócsni recijét, hétvégén elkészítem. Feltételezem, hogy régi krumpliból kell készíteni...

Monik 2008.05.22. 15:48:01

Rózsa! Jobb régi krumpliból készíteni, mert az nem olyan vizes. (És olcsóbb is!)
Jutka! Mi is nagyon szeretjük a krumplilángost!
A nudli is nagy sláger!

Jutka 2008.05.23. 10:24:36

A nudli is fincsi, és a gombóc is! Mi minden ilyen krumplis "holmit" szeretetünk!

Monik 2008.05.23. 13:02:22

Mi is! Remgeteg burgonya fogy nálunk. Ma pl. rakott krumpli lesz.

Erzsi966 (törölt) 2008.05.25. 00:55:01

Sziasztok!
Na, végre lett időm ide jönni!
Nagyon zürös időszakunk volt, Bettikének 1 éves komplet vizsgálat: vér, vizelet, szem, ortopédia, stb.
Jó hír, hogy egyenlőre nem károsodott a vese, kis erek, csak a szeme romlott egy kicsit.
Úgy hogy új szemüveg kell:-(
1 hétik minden nap jellen voltunk a Heim Pál kórházba, mert a vér és vizeletet frakciókba veszik le, nem elég csak 1 napi eredmény.
De van kellemesebb hírem is: a regionális és országos prozamondó versenyen Bettike külön díjat kapott. " Külön díj a profi előadásért"
Nagyon büszke a tanító néni is meg mi is:-)

Rózsa 2008.05.25. 20:24:07

Szia Erzsi!
Büszkék is lehettek Bettikére! Én is gratulálok Neki!
Minden évben meg kell ismételni a vizsgálatokat?
És Julcsi hogy áll az érettségivel?

Monik 2008.05.26. 08:07:48

Szia Erzsi! Gratulálok Bettikének! Nagyon tehetséges, ne hagyjátok "elkallódni" a tehetségét! Örülök, hogy a betegsége egyensúlyban van.

Lina 2008.05.26. 09:30:04

Szia Erzsi!
Én is gratulálok Bettikének!

Erzsi966 (törölt) 2008.05.26. 19:18:30

Köszönöm szépen a gratulációkat!

Rózsa, Julcsinak elég jól ment az írásbeli a teljesen fura feladatok ellenére.
Most készül a szóbelire ami jún. 19-21-ig tart.
Igen, Bettikének minden évben kötelező ez a komplet vizsgálat, de mi ezen kivül 3 havonta is megyünk diabetesz rendelésre.
Ma megrendeltem az új lencsét a szeműveghez, a keretet nem kértem, mert jó a régi.
Így is 10 e. Ft.:-( Erre nem jár tb. támogatás:-(
Kerettel együtt + különleges rétegekkel 20 e. körül lett volna. Nem semmi....

Jutka 2008.05.26. 21:00:55

Én is gratulálok a kislányodnak Erzsi, ez azért már sokat sejtet, hogy minden versenyen ilyen jó eredményt ér el!
A szemüvegeknél maradva, mintha hallottam volna valakitől, hogy az ücs.-t elfogadták szemüvegkészítéskor... De lehet, hogy csak keverem valamivel...

Monik 2008.05.27. 18:11:41

Igen Erzsi!
Én is majdnem 21 ezer forintot fizettem! Pedig a legolcsóbb fém keretet választottam!

Emese 2008.05.27. 18:24:52

Múlt héten voltam a Kristóffal én is szemészeten a szeme nem romlott,de a szemüvege megér egy cserét.Én is 20000 ft-re számolok.Én is szívesen lecserélném,de majd ősszel-mindig így tervezem-.

Erzsi966 (törölt) 2008.05.27. 21:54:21

Sziasztok!
Köszönöm szépen Jutka!:-) A Fiadnak is gratulálok a sikeres nyelvvizsgához és a szép eredményhez az angol nyelvi városi versenyen!:-)
Sajnos, mi nem vagyunk jogosultak az ücs-re, idén nem is pályáztunk mert Csabinak nincs 8 órás bejelentett állása, én meg ápolásin vagyok:-(

Erzsi966 (törölt) 2008.05.27. 21:58:25

Monik, tavaly mi is a legolcsóbb fém keretet kértük, és szerencsére még használható az új szemüveghez.
Emese, az jó hír, hogy Kristóf szeme nem romlott!

Jutka 2008.05.29. 18:29:26

Régebben, amikor írtam, minden témánál egyesével be kellett írnom a nevem és az e-mail címemet. Most viszont csak először kérte, a többi témánál már automatikusan be van írva! Nálatok is így van?

Erzsi! Köszönöm szépen a gratulációdat!
Szerintem már jövőre biztosan olyan feltételek lesznek az ücs.-hez, hogy nem kell majd 8 órás munkaviszonyt igazolni. Most az utóbbi két évben ugyanis kellett. Teljesen igazságos kiírást úgy gondolom nem nagyon lehet csinálni, hiszem még így is hányan vannak pl. akiknek van olyan jövedelmük, ami után nem adóznak, nem bevallott jövedelem. Így nemcsak az adót csalják el, de ücs.-t is kapnak, a GYES-en, GyED-en, vagy pl. ápolásin lévők pedig nem jutnak hozzá. De még az sem mindig kapja meg, aki pedig minden feltételnek megfelel! Ezt igazából sajnos ellenőrizni sem lehet!!:(
Na de nézzük a dolog jó oldalát, megyünk a Balcsira!!! :)

Emese 2008.05.29. 18:50:45

Sziasztok!Örömmel tapasztalom,hogy nem kell beütögetni a nevet és a címet.ÉN is kaptam emailt meg is írtam az időpontokat igaz a Bence gyakorlatának az időpontja még nincs meg,de remélem össze tudjuk hozni.Amikor megláttam,hogy jött levél már azt hittem konkrétumot írnak,de nem szabad türelmetlennek lenni!

Monik 2008.05.29. 20:02:53

Igen Jutka! Mi minden kritériumnak megfeleltünk az üdülési csekknél, de "elfogyott a keret". Viszont a Balatonra megyünk! :)

Márti 2008.05.30. 20:34:30

Emese, én is ugyanígy jártam . Már meg voltam győződve, hogy az időpotot, és a helyszínt írták meg az e-mail-ben, de még tőlünk is csak információt kértek. De mostmár biztos hamarosan megtudunk valami konkrétumot is. Nem lehet az olyan egyszerű, mire elosztják hely és időpont szerint , úgy, hogy mindenkinek jó legyen!

Erzsi966 (törölt) 2008.06.02. 08:39:33

Sziasztok!
"Plus" gyereknap lesz a Fővárosi Állatkertben:
www.zoobudapest.com/h_index.htm
Egyszer mi is voltunk ilyen alkalommal, de akkor mindenkinek ingyen volt a belépő, a gyerekek nagyon élvezték, mert rengeteg nasit kaptak a reklám cégektől:-)

Erzsi966 (törölt) 2008.06.02. 08:42:10

Jobb oldalon a Programnaptárnál van több infó, csak rá kell klikkelni.

Lina 2008.06.02. 09:47:03

Sziasztok!

Megint csak irigyelni tudom azokat akik pesten vagy közelében laknak.Nagyon jó lenne elmenni a Fővárosi Állatkertbe ,de innen az utazás kész vagyon.Sok ingyenes vagy kedvezményes program ott van,itt meg semmi.

Lina 2008.06.02. 09:55:52

Nyíregyházán a vadasparkba 7500 Ft két felnőtt és négy gyereknek a belépő,vidéki viszonylatban ez egy kicsit durva.Nem?Szerintetek?

Monik 2008.06.02. 13:00:26

Lina!
Szerintem is nagyon drága! Ráadásul hiába visz az ember élelmet, csak 1-1 fagyi a gyerekeknek sem olcsó mulatság.

Lina 2008.06.02. 14:09:46

Az biztos főleg ha négyből kettő kamasz,nem dughatom be a száját egy gömb fagyival.

inyi 2008.06.03. 10:37:56

Most találtam erre az oldalra és nagyon tetszik.Ha jövőre pályázni szeretnék milyen ajánlásokat kell begyűjtenem?előre is köszi a válaszotokat.

Lina 2008.06.03. 16:00:10

Sziasztok!

Képzeljétek ma megkaptam a listát ami az első osztály kezdéséhez kell.Még egy gyereknek is sok nemhogy kettőnek.Csak a Gőgös Gúnár Gedeon(1690ft/db) és az Ablak Zsiráf(2490ft/db) egy vagyonba fog kerülni és még ott van a többi.

inyi 2008.06.03. 19:20:27

Az én lányom is most megy elsőbe.Én a jövő héten kapom meg a listát.Remélem azért lesz olyan dolog benne amit a nagyok után még tud használni.Habár ezt tanítója válogatja.

Monik 2008.06.03. 19:27:48

Szia Inyi!
NOE ajánlást, ha van. Önkormányzattól vagy Gyermekjóléti Szolgálattól is lehet kérni ajánlást. De idén a legtöbbet blogozók is bekerültek automatikusan. Azt hiszem az "Ingyenes üdülés 2008" blog elején van leírva részletesen.

Monik 2008.06.03. 19:32:40

Szia Lina!
Ez még csak a "jéghegy csúcsa". Nálunk az egész szeptember azzal szokott eltelni, hogy a listán felüli kérések után szaladgálok. Az enyémek a Gőgös Gunár Gedeont nem használták, az Ablak Zsiráfot is alig, de persze meg kellett venni.

Lina 2008.06.03. 19:45:19

Szia Monik!

Ettől félek én is hogy megveszem "mert muszály" és nem fogják használni.Rendesen félek a Szeptembertől mert a nagyfiam is továbbtanulni megy egy másik városba.

inyi 2008.06.03. 21:52:39

Szia Lina!
Szerintem jobban jársz ha vársz vele.Ha kell akár a könyvtárból is ki lehet kölcsönözni.

Lina 2008.06.04. 11:39:08

Inyi!
Nem is mondtál hülyeséget.Kössz a tanácsot.

Monik 2008.06.10. 08:22:18

Tegnap Szilvásváradon voltunk ovis kiránduláson. Az idő megkönyörült rajtunk, nem esett. Kisvasúton mentünk fel a hegyre, lefelé meg gyalogtúráztunk egy órát. Rengeteg kis vízesés, csobogó mellett jöttünk el, és a pisztrángokat is láttuk. Sajnos az ősember barlangjához na nagy sár miatt nem tudtunk felmászni a meredek hegyoldalon.

Erzsi966 (törölt) 2008.07.29. 09:15:15

Nagyon hosszú várakozás után, végre ki rakták a pontokat a felső oktatásba: Julinak sikerült bejutni a pszichológia szakra!:-)
Szinte hihetetlen, még most sem hiszem el, hogy sikerült neki....a kevés hely miatt és a magas jelentkezők száma...de sikerült!:-)
Szeptembertől Szegedre fog járni.

Monik 2008.07.29. 09:26:29

Erzsi! Szívből örülök a lányodnak! Nagyon büszke lehetsz rá!

Jutka 2008.07.29. 09:48:30

Szia Erzsi!

Gratulálunk Julinak! Biztosan nagy az öröm nálatok, de gondolom a másik szemed azért kicsit könnyezik, hogy el kell engedned Szegedre! Sok sikert neki! :-)

Erzsi966 (törölt) 2008.07.31. 00:05:30

Sziasztok!
Monik, Jutka- köszönöm szépen!:-)
Igen, nagy az öröm! Egyenlőre nem nagyon gondolkozom azon, hogy szeptembertől elköltözik Szegedre.... mindig is oda vágyott, szereti a várost és remélem gyorsan fog beilleszkedni.
Talán minden hétvégen tud haza utazni, legalább is nagyon remélem!

Márti 2008.08.12. 18:54:12

Szia Erzsi! Gratulálok Julinak.Szeged nagyon klassz város, a fiatalok imádják, jól fogja érezni magát biztosan. Igazi egyetemi város, sok lehetőséggel.

Erzsi966 (törölt) 2008.08.13. 00:10:13

Köszönöm Márti!
Sok az intézni való most, kollégium, beiratkozás, és ezzel együtt sajna a kiadás is!

Monik 2008.08.13. 08:28:43

Egyre közeledik a tanévkezdés! A táskákat, írószereket már megvettem, de még mindig hosszú a lista!

Rózsa 2008.08.13. 20:54:07

Nekünk szerencsére most nem kell venni se táskákat, se tolltartókat. Jók a tavalyiak. Még így is sok lesz a kiadás..., de ezzel jelen pillanatban még nem foglalkozunk, maj csak ha hazajöttünk a Balatonról. :)

Rózsa 2008.08.13. 20:54:48

maj = majd
süti beállítások módosítása