HTML

Balaton

Balaton : Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes balatoni üdültetés nagycsaládosoknak, rászorulóknak.

Friss topikok

  • borbála8125: Karácsony előtt állunk 4 gyerekes egyedülálló anya vagyok a legkisebb 1 éves sajnos segítségem nin... (2011.12.10. 17:29) Segítség nagycsaládosoknak, rászorulóknak
  • Monik: Szia Rózsa! Sajnálom, hogy nem tudtok menni! Augusztus 17-én megyünk Balatonlellére. Egy idősebb... (2009.07.10. 08:56) Balatoni nyaralás pályázat
  • Monik: Szia Rózsa! Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerős... (2009.04.20. 08:33) Kihal a nemzet?
  • Monik: Én is így érzem. Nincs meg a régi hangulat! (2009.03.16. 08:15) ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK
  • anikó152: Elért mindenkit a gazdasági világ válság!De minket kisgyerekes nagycsaládosokat meg éppen.Jaj mi l... (2009.01.19. 09:52) Apák Napja

A Balaton újra mindenkié

2007.08.22. 13:23 blogbalaton

A Balaton Aranykora Alapítvány harmadik

alkalommal szervezett nyaralást rászorulóknak, az idei évben már több, mint száz hátrányos helyzetű család élvezheti a magyar tenger szépségeit.

 

A tó körül összesen tíz település kapcsolódott be a programba. Jelenleg a 100. család tölti szabadságát a siófoki Aranyparton és a hétköznapok gondját feledve élvezi a helyi vállalkozók különleges szolgáltatásait. Sokan arról számoltak be, hogy életükben először jártak élményfürdőben, vettek részt sétahajó kiránduláson, illetve kaptak ajándékokat az üdülés mellé: érkezéskor a Balatont reprezentáló pezsgőt, üdítőt, csokoládét, valamint strandlabdát vehettek át. A szállásadók ezen túlmenően helyi rendezvényekre szóló belépőt és kedvezményes fogyasztást biztosítottak.

A Balaton Aranykora Alapítvány elsődleges célja a Balaton népszerűsítése, annak valódi értékeire felhívni a figyelmet. Az idei szezon lehet a vízválasztó, amikor a többéves munka eredményeként visszaáll a régi „aranykor” és a tó újra mindenkié.

397 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr16146010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anikó152 2008.03.25. 18:40:55

most befelyezem az irást holnap ujjra folyt.köv. sziasztok lányok. jó éjt mnkinek!

anikó152 2008.03.26. 06:20:09

jó reggelt aa korán kelöknek és az utánam érkezöknek.újra elindult az iskola,tehát beindult ujra az uzsonna gyártás. szokatlan a reggeli nyüzsgés.

anikó152 2008.03.26. 06:34:29

mivel sok teendöm van rövid ideig elköszönök.folyt.köv. sziasztok!!!!!!!!

Emese 2008.03.26. 08:18:01

Szia Anikó!Minden további vita nélkül kérdezem,hogy miből gondolod,hogy Te leszel a nyertes?Emese

anikó152 2008.03.26. 09:10:12

szia emese.a szabály az nyer aki minden topikhoz a legtöbbet szól hozzá.te nem olvastad a kiírást??????????????? nos ha megszámolod én 100 topikból legalább 50x szolok hozzá.a maradék 50-en ti osztoztok. ha csak egy nyer akkor ki a nyerö? szerinted:? szerintem én!!!!!!!!!

Rózsa 2008.03.26. 09:41:39

Anikó! Én sem vitatkozni akarok.
Ennyire biztos vagy magadban? Szerintem Jutka, Márti, Emese, Erzsi, Monik esélyesebbek!
Igaz, még nem számoltam szám szerint a bejegyzéseket, majd ha lesz rá egy kis időm, megpróbálok "utánanézni". Csak kicsit fárasztó és uncsi strigulákat húzni nevek szerint...

Rózsa 2008.03.26. 09:57:13

Jutka! Nincs szükséged semmiféle füzetre :) Se vonalasra, se kockásra, se... se...

anikó152 2008.03.26. 09:58:20

NOS UTÁNA KELL SZÁMOLNI. AZ NYER AKI A LEGTÖBB TOPIKOT IRTA. DE SZOCIÁLIS ALAPON IS BENT VAN A LAPOM. NANE TAGSÁG CSALÁDSEGITÖ AJÁNLÁS TÁRSADALMI MUNKA EGYFÖRE ESÖ MIN.BÉR. ÉN NEM IS DOLGOZOM 3GYEREK. TEHÁT ÉN MÁR GONDOLATBA CSOMAGOLOK IS. IDE IS GYÖZNI JÖTTEM NEM BARÁTOKAT KERESNI. NEÉRTS FÉLRE,MINDENKI NAGYON ARANYOS ITT .DE NEKEM MÁR MEGVANNAK ,EBBE A KORBA MÁR MEG IS LEHETNEK AZ ÉVTIZEDES BARÁTI KAPCSOLATAIM.

Monik 2008.03.26. 10:01:37

Csak azért, hogy írjak valamit nem blogozok. Ha van véleményem, akkor hozzászólok. (És, ha géphez jutok.) Társalogni szeretnék, nem csak írogatni a semmibe.

Rózsa 2008.03.26. 10:10:15

Igen, azt gondolom, mindenkinek a Balaton képe lebeg a szemei előtt, és szinte mindenki nyerni jött ide. De ha már itt vagyunk, érezzük jól magunkat!
Nos, mivel az én bejegyzéseim száma kb. 30-40 lehet, ezért itt a fórumon nem nyerhetek, és pont ezért "harcolnom" sem kell. És továbbfűzöm a gondolataimat, "nyugodtan", "kényelmesen" szurkolhatok valakinek...
Egyébként a feltételekben azt is olvastam, hogy aki itt a legtöbbet szól hozzá, csak akkor mehet a Balcsira, ha egyébként is megfelel a feltételeknek. Ebből gondolom, h aki hozzászól, annak "bizonyítania" is kell rászorultságát...

anikó152 2008.03.26. 10:15:30

NEM JÓL TUDOD RÓZSA! AKI ITT HOZZÁ SZÓL ANNAK NEM VIZSGÁLJÁK A KÖRÜLMÉNYEIT. EZÉRT IRNAK ITT 2 GYEREKESEK JÓ ANYAGI HELYZETBEN LÉVÖK IS. MIVEL AKI 2GYEREKES AZ NEM IS PÁLYÁZHAT A NAGYCSALÁDOS ÜDÜLÉSRE. NEM?

Rózsa 2008.03.26. 10:21:40

Nem hiszem, h mindegyik pontnak okvetlenül meg kell felelni. Aki kétgyerekes, az lehet, hogy beteg gyereket is nevel. Aki jó anyagi helyzetben van, az lehet, hogy csak "viszonylag" jó helyzetben van, de egy egész hetes nyaralás elérhetetlen a családnak, stb.
És egy részlet: Ezúton szeretnénk Önöket tájékoztatni, hogy a pályázatok elbírálásánál új szempontot vezettünk be, miszerint bármelyik bejegyzésünkhöz a legtöbb hozzászólást beküldök automatikusan nyertesként vesznek részt akciónkban, amennyiben megfelelnek a pályázati feltételeknek.
Amennyiben megfelenek a pályázati feltételeknek...

Monik 2008.03.26. 10:23:19

Ezt Te tudod rosszul Anikó! Idén két gyerekesek is pályázhatnak Üdülési csekkre. A barátnőmék így idén először pályázhattak.

anikó152 2008.03.26. 10:29:10

NEM AZ ÜDÜLÉSI CSEKKRÖL BESZÉLTEM MONIK HANEM AZ ARANYPART PÁLYÁZATRÓL.

K.Anna 2008.03.26. 10:50:56

Hát Anikó, szerintem amúgy nem versenyként kellene ezt felfognod. Vannak itt jópáran rajtad kívűl is. Nem gondolod, hogy megbántod a többieket? Nekem nem vagy vetélytársam, mert én nem is pályáztam, de azárt lehet látni, hogy ki az aki érdemben hozzászólt a bejegyzésekhez. Szerintem az oldal űzemeltetői olvassák a bejegyzéseket és számon tartják, ki mit szólt hozzá a témakörökhöz. Írtam már, hogy sok jó ötletet és élethelyzetet megbeszéltetek itt, amiből sok tanulságot levontam én is. Ezért olvasgatom itt a blogokat! Nem pályázom, mert nincs rá szükségem. De vannak szabályai a társadalmi együttélésnek, a kulturált viselkedésnek és hangnemnek még az "idegenekkel" is. Amúgy a szabályzatról annyit, hogy a nagy fiad már elmúlt 18, így ezt az előnyt, már te is elbuktad! Csajok, a strigula számoláshoz pedig annyit szólnék hozzá, hogy senki ne keseredjen el, kell, hogy bizzatok az oldal űzemeltetőinek épeszű elbírálásában! Az ha valaki csak egy-egy sort ír és annak általában köze sincs az adott témához, szerintem esélytelen. Biztos hogy nem azért indította az Alapítvány ezt a blogot, hogy egyesek "teleszemeteljék" mindenféle beírogatásokkal, mikor megvannak az adott témák. Ha én lennék az űzemeltető, tutira megnézném a beírások tartalmát is. Szerintem senkinek nincs oka elkeseredni! Úgyhogy lányok, kitartás! :-)

anikó152 2008.03.26. 11:02:21

NOS SEM AZ ANYAGI HÁTTERET SEM A CSALÁDOD TAGJAIT NEM SZÁMOLJÁK EZEN AZ OLDALON. A FIAM PEDIG NAPPALI TAGOZATON TANUL TEHÁT ÉLTARTOTT. ENNYIT A CSALÁDOMRÓL. ÉS ISMÉT ELMONDOM NEM BARÁTKOZNI JÖTTEM,HANEM NYERNI EGY NYARALÁST. NOS HOGY IS HIVNAK TÉGED.ANNYIRA EMLÉKEZTET AZ IRÁS STILUSOD VALAKIRE ENGEM. NYERNI JÖTTEM NEM MÜMÁJERKODNI.

Monik 2008.03.26. 11:43:49

Szerintem ez az állandó gáncsoskodás mindenkit elűz az oldalról.
Én az szeretném, ha a Balaton tényleg mindenkié lenne, és nem csak egyes embereké. Még sosem láttam élőben, de nem "minden áron" szeretném megnézni.

anikó152 2008.03.26. 11:47:05

és nem kell itt engem szeretni nem azért vagyok itt. csak irok irok irok magamtól amig mer nem jön a meghivóm. és nem érdekel sem anna sem jutka sem pedig a kettö egyben sem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

anikó152 2008.03.26. 12:52:16

anna csak a hitelesség kedvéért tegyél már fel egy saját készitésü képet a csodálatos városodról had lássák a lányok milyen gyönyörü a fürdö eleje. vagy a sétány névtábláját.de nem lepédnék meg ha nem lenne kedved hozzá. sorry de a nckek nem tudják levetni a stilus és irás jegyeiket. 3 honapig tanultam grafológiát hobbi szinten. tudom is ki vagy kit takar a nick.de nem érdekel. nem ezért vagyok itt. várom a képeidet.

Rózsa 2008.03.26. 13:33:55

Anikó!
1. Anna nem Jutka.
2. A grafológia kézírást jelent, itt pedig gépelünk.
3. Igaza van Annának: bízni kell az IGAZSÁGOS döntésben. Az Alapítvány egyik dolgozója biztosan olvas minket, hiszen a blogok elején választ is kapott az, aki az Alapítványtól kérdezett valamit. Feltételezem, hogy nem "mindenáron" győzni akaró emberekre számítottak.
4. Emlékezz csak a munkahelyre, amiről azt gondoltad, biztosan megnyerted...

Márti 2008.03.26. 16:38:00

Hát, lányok, nekem ilyen stílusra nincs sem időm, sem idegzetem. A gyerekeket jobban tudja az ember jó irányba terelni, mint a felnőtteket. Azok még toleránsak, és tudnak örülni mások sikerének gáncsoskodás nélkül. Anikó! Ne is haragudj, de te mindenkiben találsz hibát! Tudod mit? Én ennek ellenére nagyon jó nyaralást kívánok neked a Balatonon! És őszintén remélem, hogy valóban olvassák is a blogokat, nem csak számolják!

Jutka 2008.03.26. 17:06:09

Hoppá! A végére maradt a java? Már egy előző témánál is voltak érdekes gondolatok, direkt továbbmentem. De hogy Rózsa stílusát használjam:
1 Sosem voltam Tiszaújvárosban
2. Nem ismerem Annát
3. Nem barátokat keresni jöttem, mégis találtam
4. Rózsa, Monik, Emese és Márti minden sorával egyetértek
5. Anikó! Nem vetted észre, hogy én már igen régóta nem reagálok a kommentjeidre? A te stilusod távol áll tőlem. Ha megkérlek te sem foglalkozz velem.

Emese 2008.03.26. 19:56:08

Sziasztok!Én sem húzok strigulát,nem is fogok.Van hogy napokig csak olvasgatok,vagy arra sincs időm,hogy megnézzem mit írtatok.Aztán olyan is van,hogy mindenhez írok vmit.Lehet,hogy egy mondatot,lehet,hogy többet.úgy veszem észre Anikó az egyetlen továbbra is aki csak azért ontja magából a betűket,hogy neki legyen a legtöbb írása.Szerintem nem ez a megoldás.Ettől pár hete már volt rosszérzésünk ,de ne veszítsük kedvünket. Bemásolni mi is tudnánk különböző okosságokat,ha már nem lesz köztünk az aki ezt megteszi majd megkeressük a neten ami érdekel.

anikó152 2008.03.26. 23:00:02

szerintem amikor senki sem tudott segiteni az össejt beültetéshez hozzánk fordulo kérdés kapcsán a kérdezö örült a cikknek. amikor az ágybapisilös mesét másoltuk be többen nagy volt az öröm. sokan a vikipédiát másolta be. jaj de kis feledékeny itt ma mindenki!!!!!!!!!!!!hihihi

anikó152 2008.03.27. 06:45:30

nos én is más mércével mérem a barátaimat. és nem is azért jöttem,hogy barátokat találjak. olvastam egy olyan pályázatot ,hogy balatoni utat lehet nyerni.nos én ezért jöttem. és én amikor néhány receptel kedveskedtem itt.judit te voltál az elsö aki elkezdte szekálni. nos ez is hidegen hagy. de azért birom hogy az alapvetö etiket is ismeretlen itt egyeseknek. pedig annyit mondtam. elsö pont: ha valahova bemegyünk köszönünk.

anikó152 2008.03.27. 06:48:21

azért kiváncsi leszek anna,mert ugye olvasod ezeket a k-o-o-r-d-i-n-á-l-t!!!!!!!!! sorokat. lesz e utca névtábla feltöltve, vagy sem????????hihihi

Rózsa 2008.03.27. 06:59:01

Anikó!
Még mindig az utcatáblán csámcsogsz?
Tőled is választ vár egy pár ember, jó régóta. Hanyadik is a felvételi sorban a kislányod? Mennyibe is kerül a belépő a fürdőbe?
Mi értelme van félrevezetni bennünket? Figyelmetlenségből, vagy szándékosan teszed?

Márti 2008.03.27. 07:05:48

Talán nincs arra szükség, hogy mindenki itthagyja ezt a társaságot egy ember stílusa miatt, legalábbis én ezt remélem!

Márti 2008.03.27. 07:08:03

Azt sem értem, hogy miért is kellene valakinek kiadnia itt a lakcímét? Attól ő már rossz ember? Az etikettről pedig köszönjük, nem kérünk több kioktatást!

Márti 2008.03.27. 18:12:49

Sziasztok, lányok! Ma színházban voltunk az osztályommal, és én is teljesen fel vagyok dobódva ettől a kis kulturális élménytől! Milyen jó lenne ilyet a családdal is sűrűn csinálni.

Jutka 2008.03.27. 19:36:23

Bár én nem vagyok tag a myvip-en, de a fiam igen. Belenéztem, Anikót megtaláltam. A meghívójának feladója: Szennyesi Bettina. Őt is megtaláltam a közösségi oldalon. Nohát, Anikó lányának ikertestvére. Mire jó az, ha az ember a saját gyerekének a nevét letagadja, és olyan szép meséket költ a születéséről, amilyet mi kaptunk?
Mire jó az, ha valaki mindenkibe beleköt, és ilyen dolgokban hazudik?

Rózsa 2008.03.27. 19:51:31

Szia, Jutka!
Ez érdekes, amit írsz. Ezt nézd meg: www.iwiw.hu/pages/user/friends.jsp?userID=12093609#||||||||||||||||||||||||1
Ez pedig iwiw. Anikó ismerősei között szerepel a lánya is. Természetesen.

Jutka 2008.03.27. 20:18:58

Megnéztem, hát ez van, át lettünk verve.

Jutka 2008.03.27. 20:20:09

Mit néztetek meg Márti?

Rózsa 2008.03.28. 06:46:56

Most látom, h a linkről nem sok minden látszik... De bárki utána tud nézni az iwiwen.

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 07:56:19

Sziasztok!
Drágáim nagy bajba voltam 3 hétig:-(
Tönkre ment a vincseszterem!!
Minden adat, kép ami volt a gépen elveszett:-(
Sikerült vennem egy használt vincsestert, de az eladó nem garantált túl hosszú életet.
Na, végre tudtam most jelentkezni!
Már nagyon hiányoztatok!
Remélem, Mindenkinek jól telt el a Húsvét!

Rózsa 2008.03.28. 09:24:17

Erzsi! Te is nagyon hiányztál nekünk... Végre itt vagy köztünk! Remélem a vinyód bírni fogja a terhelést :)

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 09:47:48

Köszönöm Rózsa!
Mi újság Veletek?
Remélem, Te is meg a gyerköcök is jól vannak!

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 09:51:58

Rózsa, légyszí küldj nekem 1 mailt!
az én mail címem: erzsi@mohacsi-csalad.hu

Rózsa 2008.03.28. 10:31:01

Erzsi!
Leveled érkezett...

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 10:41:14

Köszi Rózsa!:-)
Válasz is ment.

zita74 2008.03.28. 13:38:18

Szia Erzsi,reméljük legalább addig kibírja a gép amíg a blogozás tart,nehogy már a gép hibája miatt kimaradj valami jóból.

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 13:50:01

Szia Zita!
Öszintén, jobban zavar a sok kép amit elveszitettem, mint a "kötelező mennyiség" itt.
Én is tudok bemásolni ide mindenféle zöldséget, hogy sok legyen a hozzászólásom, de nem hiszem, hogy csak ez a lényeg!
Ti hiányoztatok!

anikó152 2008.03.28. 14:38:56



Nem játszunk "add vissza a babaruhát."
We do not play 'Return the dolls clothes'.
'I do not agree to cancel a promise/agreement or to return a present given by him.'

Sok bába közt elvész a gyerek.
Among many midwives the child is lost.

Nem babra megy a játék.
The stake of the play is not beans.
'It is a serious matter.'

A bagoly is bíró barlangjában.
Even an owl is a judge in her cave.

Bagoly mondja verébnek, hogy nagyfejű.
The owl tells the sparrow that her head is big.

A baj nem jár egyedül.
Trouble does not come alone.

Mindenkinek megvan a maga baja.
Everyone his own trouble.

Ugyanazon bakot nyúzza.
(A régi nótát fújja.)
He is flaying the same bock.
(He sings the same old song.)

Mindenkit érhet baleset.
Accidents may happen to anyone.

Elcsúszott egy banánhéjon.
He has slipped on a banana-peel.
'By making a small error his secret/illegal activity came into the open.'

Késő bánat ebgondolat.
A late repentance is a dogs idea.
(After death the doctor.)

Barátot szerencse hoz, szükség próbál.
Luck brings friends, need tries them.

Mondd meg, ki a barátod megmondom ki vagy.
Tell me who your friend is, I'll tell you who you are.

Nem mind barátod, aki rád mosolyog.
All are not your friends who smile at you.

Inába szállt a bátorsága.
His courage sank to his sinews.
'He got frightened.'

Bátraké a szerencse.
Luck belongs to the brave.

A béka feneke alatt van.
It is below the bottom of a frog.
'It is of inferior quality.'

Lenyeli a békát.
He swallows the frog.
'He swallows the bitter pill.'

Hagyj békét másnak, magadra viselj gondot.
Leave others in peace, care for yourself.

Jobb a békesség.
Peace is better.
'It is better to refrain from quarrels/contradictions or raising/forcing an argument.'

Kapkod, mint Bernát a mennykőhöz.
Like Barnard, he tries to catch the 'heaven's stone' (i. e. the lightning).
He acts in confusion, inconsistently.

Nyert benne, mint Bertók a csíkban.
(Mindent elvesztett.)
He succeeded like Bertók with the loach.
'He lost everything.'

Sok beszédnek sok az alja.
In much talk there is much "bottom" (i. e. inferior matter).

A betyárból lesz a legjobb pandúr.
The former highwayman men are the best gendarmes.

Beletört a bicskája.
His (pocket)-knife was broken in it.
'He tried but failed in a achieving something.'

Kinyílik a bicska a zsebemben.
The (pocket)-knife opens in my pocket.
'Something has caused anger/despair but one was compelled to stand idly by.'

Aki bírja, marja.
He who is strongest/ablest can devour it.
'The strongest/ablest wins.'

Sorba megy, mint a falusi bíróság.
It is taken by turns like village headmanship.

Ki hol bízik, ott hízik.
Where one trusts, there he gets fat.

Magyarázza a bizonyítványát.
He explains away his report.
'He tries hard to explain or justify his action or behaviour.'

Szegénységi bizonyítványt állít ki magáról.
He issues a certificate of poverty of himself.
'He proves his incapacity.'

Bocskorbőr az orcája.
(Vastag bőr van a képén.)
There is thick sandal leather on his face.
'He is bluntly shameless.'

Mást beszél, mint Bodóné, mikor a bor árát kérik.
Like Mrs Bodó he talks about something else when asked to pay for the wine.
'Side-stepping an issue.'

Bolond lyukból bolond szél fúj.
Out of a foolish hole a foolish wind blows.
'A fool can tell only foolish things.'

Bolond ütközik kétszer egy kőbe.
A fool stumbles twice at the same stone.

Bolondnak kedvez/jár a szerencse.
Fortune favours the fool.

Egy bolond beledobja a kútba a követ, száz okos se veszi ki.
A fool may throw a stone into a well which a hundred wise cannot take out.

Egy bolond százat csinál.
One fool makes a hundred.

Bor be, ész ki.
Wine in, sense out.

Jó bornak nem kell cégér.
Good wine needs no signboard/bush.

Bámul, mint borjú az új kapura.
He stares at the new gate as a calf.
'He merely looks at something without taking action.'

Borotvaélen táncol.
He dances on a razor-edge.
'He tries to face danger from two/more sides.'

Kicsi a bors, de erős.
Pepper is small but strong.

Borsot tör valakinek az orra alá.
He crushes pepper under the nose of somebody.
'He annoys/irritates somebody.'

Falra hányt borsó.
It is like peas thrown against the wall.
'A vain effort.'

Úgy illik össze, mint bot a tegezbe.
They match as a stick in a quiver.

Minden botnak a végén a feje.
(Nyugtával dicsérd a napot.)
The "head" of each stick is at its end.
(Praise a fair day at night.)

Aki bottal köszön, annak doronggal felelnek.
He who greets with a stick, will be answered with a club.

Bottal üthetik a nyomát.
His footprints can be beaten with a stick.
'He managed to escape.'

Senki sem tud kibújni a saját bőréből.
Nobody can slip out of his own skin.
'Nobody can abandon easily his customs/ideas.'

Mindenki a maga bőrét viszi a vásárra.
Every one carries his own skin to the market (i.e. acts at his own risk).

El van maradva egy brosúrával.
He is one pamphlet behind the others.
'He still thinks/speaks/acts according to the previous guidelines.'

Nem egy nap alatt épült Buda vára.
The castle of Buda was not built in one day.

Egyszer volt Budán kutyavásár.
These was a dog-market in Buda only once.
'This favourable opportunity was a one-time occasion only.'

Felfelé bukott.
He stumbled upwards.
'After failing in a job he was moved to higher position.'

anikó152 2008.03.28. 14:39:33

C


A cél szentesíti az eszközt.
The purpose consecrates the means.

Minden cigány a maga lovát dicséri.
Every gypsy prises his own horse.

Nem szokta a cigány a szántást.
The gypsy is not accustomed to ploughing.
'He is compelled to do something, he was previously reluctant to do.'

Még ha cigánygyerekek potyognak/esnek is az égből.
Even if gypsy children are dropped from the sky.
(Come hell or high water.)

anikó152 2008.03.28. 14:41:22

nos a többit majd késöbb. annyira sok okosság van itt a neten. most kezdem felfedezni milyen szuper a nett.

Jutka 2008.03.28. 17:44:32

Erzsi, jó téged látni. Azt hittem a "szívedre vettél valamit" azért nem írsz!:)
A fényképekről nem szoktatok biztonsági másolatot készíteni? Nekünk van egy újraírható CD-nk, mindig rámentjük a képeket, mert mi is sokat fényképezzük a gyerekeket, a szívem szakadna meg, ha elveszne!
Küldenék neked egy e-mailt, ha nem haragszol!

Monik 2008.03.28. 19:19:11

Erzsi! Hasonló cipőben járunk. Én szerencsésebb vagyok, mert "csak" a Windows programok szálltak el. a dokumentumok mappa, benne a képekkel megmaradt! Gyorsan le is mentettem CD-re a fényképeket.

Monik 2008.03.28. 19:20:56

Márti!
Írtad, hogy színházban voltatok. Mit néztetek meg?

anikó152 2008.03.28. 19:22:58

nem tud valaki egy jo gyogymodot az ingadozó vérnyomásra? annyira a szivemre vettem a rozsa irását szinte bele betegedtem. mondta is az orvosom ne zaklassam fel magam mert még a végén infartust kapok.

anikó152 2008.03.28. 19:25:46

szerintem inkább lefekszem mert még a végén rosszabra fordul az állapotom és akkor valaki nagyon lelkis depibe kerül.

anikó152 2008.03.28. 19:26:56

sziasztok holnap reggel jövök ,ha jobban leszek. szép élmokat mindenkinek,szép nyugott éjszakát kivánok nektek lányok!

Monik 2008.03.28. 19:59:37

Úgy látom magam maradtam. Jó éjt mindenkinek!

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 22:05:53

Jutka, nagyon hiányoztatok!
Sajnos, nem készítettem másolatot a képekről:-(
Biztam a gépembe és rosszul tettem mert minden kép ami 2002-óta készült a családról elveszett:-(
Hogy haragudnék a mailedért!? Sőt, örülök neki!
erzsi@mohacsi-csalad.hu

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 22:09:06

Monik, akkor Nektek szerencsétek volt!
A szakember azt mondta, hogy azért ment tönkre a vinyó mert 90 fók fölött melegedett.:-(

Márti 2008.03.29. 16:07:39

Sziasztok lányok:Azt hittem sosem verekszem át magam ezen a mennyiségű hozzászóláson! A dzsungel könyvét néztük. Zenés darab a saját iskolánk előadásában. Nagyon ügyesek voltak a gyerekek, mert ők adták elő. Nagyon tetszett. Erzsi, akkor ezért hallottunk rólad régen! Azt hittem már te is elijedtél !

Márti 2008.03.29. 16:10:45

Erzsi! Micsoda veszteség az a sok kép. Mi is ilyen felelőtlenek vagyunk, rajta van a gépen minden, de szólok a fiamnak, hogy rakja ki CD-re. Most bocsi, de a te károdon tanultunk.

Jutka 2008.03.29. 19:14:54

Erzsi! Nekünk a processzor melegedett nagyon, kiderült, hogy az operációs rendszer kavar valamit. Nagyon leterhelte a procit.Újra kellett telepíteni. A férjem kicserélte a processzor hűtőventillátorát is, mert egy kicsit az is megégett.
Nekünk kb.3 éve már rövid ideig volt internetünk, mobiltelefonnal, bluetooth-on kapcsolódtunk. Ez nagyon drága volt, hamar lemondtuk. A férjem egy barátja segített ha valami gondunk volt, azóta pedig már autodidakta módon sokmindent megtanult. Így sokszor nincs szükség szakemberre.

zita74 2008.03.29. 21:53:51

jutka remélem nem haragszol,hogy még nem írtam de ide is alig tudtam bejutni és lehet,hogy véletlenül agyik-másik írásodat átpörgettem.De azért ha van egy kis időd nyugodtan írj.Erzsi a mohacsi a címedben csak nem azt jelenti,hogy ott laktok?Az szupi lenne mert akkor lehet,hogy tudnánk találkozni is.

anikó152 2008.03.30. 09:25:55

ma elmegyünk agyerekekkel debrecenbe a mekibe.a kicsi biztosan örül neki. aztán visszafele bemegyünk az éllatkertbe.

Márti 2008.03.31. 07:48:09

Jutka! Nem semmi, hogy a férjednek nem is ez a szakmája, és mégis ilyen profi módon érti a számítógép szerelését. Tavaly a mienk is amikor felmelegedett valósággal sikítozott, és vinnyogott. No nem a férjem, hanem a gépünk. De nekünk szerelő kellett hozzá, mert ez nekünk kínai.

Monik 2008.03.31. 11:46:56

Nekünk is programozó informatikus kell a géphez, csak előbb pénz a javításra.

zita74 2008.03.31. 18:38:59

Jó annak aki ért hozzá.Nekünk egy kicsit szerencsénk van mert az egyik ismerős profi ebben így általában csak a szerelés alatti fogyasztás és az alkatrész kerül pénzbe.Bár ha ő nem ér rá akkor a férjem a neten szokott segítséget kérni és valamikor így is sikerül javítani.Bocs nem a neten hanem a chaten.

anikó152 2008.04.01. 07:14:16

nos mennem kell a suliba de még jövök ma,sziasztok lányok.

Márti 2008.04.01. 08:02:09

Nálunk marad a pénzgyűjtés, és a szerelő, bár szerencsére még nem volt vele sok probléma, de most azt hiszem, hogy vírusos. Teljesen le van lassulva.

Emese 2008.04.01. 08:33:12

Márti!Ingyenes tűzfalat tölthettek le a www.zonealarm.com-ról,ill. vírusírtót a www.AVAST.com-ról.A kémprogramok ellen pedig mi a SPYBOT:com-ot használjuk ez magyarul is megy.Sokszor talált olyat már amit a vírusírtónk nem ismert fel.Ezeket egy számítógépes tanfolyamon ajánlották.Emese

Rózsa 2008.04.01. 14:51:38

Emese!
Milyen számítógépes tanfolyamra jártál? Számítógép-kezelőire?

Jutka 2008.04.01. 17:13:35

Zita, nem haragszom, türelmes vagyok. :)
Márti, a férjem 2002-ben kezdett el ismerkedni a számítógéppel. Azt sem tudta, hogy a monitort és a gépet külön kell bekapcsolni. Ma már elég "profi". A mi gépünk is szirénázott, ha túl melegedett. De így legalább tudtuk, hogy valami baj van. Ismerek olyat, aki kikötötte ezt a kis "hangszórót" a gépéből, aztán tönkrement a procija. Végül is olyan ez, mint amikor a gyerekek sírnak, tudjuk, hogy baj van. :)
Mi a Windows alaptűzfalát használjuk + Kerio tűzfalat.
Vírusírtásra a Nod32-őt, kémrobotokra a Spybot-ot, rendszertakarításra a CCleaner-t.

Rózsa 2008.04.01. 20:21:02

Jutka!
Hogy Te miket tudsz?! Én mindössze annyit, hogy a vírusirtónk AVG Free Edition.

Jutka 2008.04.01. 20:26:13

Na látod, azt meg én nem ismerem! A gépre is úgy kell vigyázni, mint a szemünk világára, igen drága dolog!

Rózsa 2008.04.01. 20:27:40

Szia:)
Azért a szemünk világa drágább! :)

Jutka 2008.04.01. 20:33:53

Na persze, csak egy kicsit túloztam!:) A gép értékén túl, sok "értékes" dolog van rajta, amit nem szeretnénk elveszíteni.

Márti 2008.04.01. 20:47:16

Sziasztok lányok, köszi a sok értékes információt, továbbítani fogom a fiamnak, és majd ő letölti ezeket a vírusirtókat. Remélem használni fog!

Rózsa 2008.04.01. 20:49:37

Most ezt az értékes gépet átadom férjemnek, ő is körülnéz a fórumon (az övén:). Jó éjt, Jutka!

Jutka 2008.04.01. 20:51:11

Ezeket a letöltéseket, telepítéseket, program-alkalmazásokat nálunk is a férjem vagy a fiam csinálja, nem akarok én a babérjaikra törni, és nem is tudok!

anikó152 2008.04.02. 06:26:59

KÉSÖBB MAJD BENÉZEK, SZIASZTOK.

anikó152 2008.04.02. 09:21:54

sziasztik megint itt vagyok de megint nincs itt senki. hmmm?????????? nos néhány tavaszi versecskével kedveskedek nektek.

anikó152 2008.04.02. 09:23:37

Ifjú lánya télnek,

kedves kikelet.

Hol maradsz? Miért nem jelensz meg

a világ felett?

(Petőfi Sándor)


Weöres Sándor: Olvadás


Csipp,

csepp,

egy csepp,

öt csepp

meg tíz:

olvad a jégcsap

csepereg a víz.


Weöres Sándor: Tavaszköszöntő


Sándor napján megszakad a tél,

József napján megszűnik a szél,

zsákban Benedek

hoz majd meleget,

nincs több fázás, boldog, aki él.


Már közhírré szétdoboltatik:

minden kislány férjhez adatik,

szőkék legelébb,

aztán feketék,

végül barnák és a maradék.

anikó152 2008.04.02. 09:24:12

Rákos Sándor: Három vándor


Baktat három vándor

Benedek, József, Sándor

Elöl megy Sándor,

Sándor után József,

József után Benedek:

Ők hozzák a meleget!


Zelk Zoltán: Tavaszi dal


Egy, kettő, három, négy,

kis őzike, hová mégy?

- elég, hogyha tudom én:

tavasz elé futok én.


Egy, kettő, három, négy,

te kis nyuszi, hová mégy?

- se erdőbe, se rétre:

a szép tavasz elébe!


Egy, kettő, három, négy,

te kis madár, vígan légy!

Olyan szépen daloljál,

szebb legyen a tavasznál!

anikó152 2008.04.02. 09:24:42

Zelk Zoltán:Hóvirág


Tél eleje, tél közepe:

havas a hegyek teteje,

sehol egy árva virág –

zúzmarás a fán az ág.


Ám télutón egy reggelen,

csoda történik a hegyen:

kibújik a hóvirág,

s megrezzen a fán az ág.


Donászy Magda: Hóvirág


- Hóvirágom, virágom,

mi újság a világon?


- Véget ért a hosszú tél,

simogat az enyhe szél,

melegebben süt a nap

újra szalad a patak.

Hallottam a cinegék

kikeleti énekét,

tavasz jár a határon.


- Ó, be szép ez virágom

Monik 2008.04.02. 12:26:32

Mi NOD32-t és AD-VACH-t használunk, de mégis valami tönkretette a rendszert.

zita74 2008.04.02. 13:23:42

Amindenit ha még sokáig blogozunk kész profi válik belőletek,én csak kapkodom a fejem.

Monik 2008.04.02. 14:05:52

Jó kis számítógép-kezelő tanfolyam! Abból tanul az ember a legtöbbet, amit használ és ami érdekli.

anikó152 2008.04.02. 14:07:02

sziasztok. végre van öt percem irni.

Emese 2008.04.02. 16:29:18

Görgetek,görgetek majd válaszolok.Nem volt egy nagy tanfolyam,ez része volt a kredit pontos sulinak.Csak két nap volt az egész ami a számítástechikával volt kapcsolatos,de aki tartotta összeszedett minden olyan dolgot amiről úgy gondolta,hogy érdekelhet bennünket.

Jutka 2008.04.02. 17:40:40

Szerintem a számítástechnikában is nagyon sokat számít a gyakorlat. Az, hogy használod-e, amit elméletben tudsz. Mert megtanulhatjuk könyvből, ha nem használjuk, nem sokat érünk vele, a tudás pedig csak kopik.
Én mielőtt GYES-re mentem, ugyanitt ahol most dolgozok számítógépen végeztem az adminisztrációt. Ehhez nem kellett semmilyen előképzettség, csupán megmutatták, hogyan működik pl. a számlázó program. A baj akkor volt, ha valami meghibásodott, mert olyankor Kazincbarcikáról kellett programozót hívni. Én mindig leültem mellé, figyeltem, hogyan javít, és negyedszer-ötödször már én is megtudtam csinálni. "Gyakorlat teszi a mestert".

Márti 2008.04.03. 18:11:08

Szerintem meg erre születni kell. Hogy én még egy vírusirtót sem tudok elindítani , azért ez már abszurd! A fiam azt mondja, hogy ha ez nem viszi le, akkor le kell törölni mindent, és újratelepíteni a dolgokat, és kezdeni mindent előlről.

Monik 2008.04.04. 10:38:59

Nekem az elindítással már nem lenne gond talán, csak a nyelvvel! Az angol programokból egy szót sem értek.

anikó152 2008.04.04. 11:12:29

SZIASZTOK. MEGJÖTTEM. NAGYON SZELES HIDEG IDÖ VAN.

anikó152 2008.04.04. 11:16:29

A VÁSÁR JOL SIKERÜLT VIHETI A FIAM A VEZETÉS UTOLSÓ RÉSZLETÉT.

Jutka 2008.04.04. 17:08:04

Higgyétek el, ha használjuk aktívan a számítógépet, sokat tanulhatunk. Nekem ez a tapasztalatom. Már itt, ezalatt a pár hónap alatt is "ragadt rám " olyan sok minden, néha saját káromon jöttem rá dolgokra. Én szeretem figyelni azt is, amikor hozzáértő dolgozik vele, sokmindent el lehet lesni. Az angol alapszavak is berögződnek, és már egyre több a jó magyar program. Szerencse, hogy a gyerekek olyan rutinosan tudják használni, néha csak csodálkozok a fiamon. Talán az is számít, hogy valaki "fél" ha le kell ülni elé. Pedig tényleg jó dolog, az internet pedig határtalan tudás!

anikó152 2008.04.05. 00:27:47

jutka a higgyétek helyesen,hidjétek,ha már annyira helyesen akarsz irni!!!!4 ja elfelejtettem,te görgetös vagy...hihihi

Márti 2008.04.05. 07:30:23

Anikó! Tévedsz,úgy a helyes, ahogy Jutka írta.A tied nyelvtanilag helytelen. De szerintem hagyjuk!!

Emese 2008.04.05. 14:08:16

A Windos súgó menüjéből is sokat lehet tanulni ha vesszük a fáradtságot arra,hogy megkeressük ami nem megy.

Monik 2008.04.09. 08:28:29

A férjem most kezdett volna belejönni az internetbe, de egyenlőre szüneteltetnie kell a "tanulást". Új vegyszerek jelentek meg és kerestem neki egy honlapot, ahol megvannak az ismertetők.

anikó152 2008.04.09. 09:48:25

próbáljatok honlapot késziteni,nem ördöngösség és most ingyen van.

Márti 2008.04.09. 18:22:21

Anikó! Hát én biztos enm vállalkoznék rá, de lehet, hogy a fiam igen. Hol lehet ingyen készíteni?

anikó152 2008.04.09. 18:33:58

eoldal.hu
itt lehet ingyen honlapot késziteni.
sziasztok most estem be az ajtón.de már megyek is ,mert a fiam is csinálja a honlapját,mert ezzel fog pénzt keresni. lehet rajta reklámozni.szerzödést kapott ma rá,és most telepiti a kapott reklám anyagot. késöbb irok ,hogy ha édekel valakit a hirdetéses internetes munka.de ehez saját honlapot kell üzemeltetni. tehát rajta készitsétek a honlapotokat.

aniko 2008.04.18. 08:28:04

igen emese már látlak. aranyos vagy.
süti beállítások módosítása