HTML

Balaton

Balaton : Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes balatoni üdültetés nagycsaládosoknak, rászorulóknak.

Friss topikok

  • borbála8125: Karácsony előtt állunk 4 gyerekes egyedülálló anya vagyok a legkisebb 1 éves sajnos segítségem nin... (2011.12.10. 17:29) Segítség nagycsaládosoknak, rászorulóknak
  • Monik: Szia Rózsa! Sajnálom, hogy nem tudtok menni! Augusztus 17-én megyünk Balatonlellére. Egy idősebb... (2009.07.10. 08:56) Balatoni nyaralás pályázat
  • Monik: Szia Rózsa! Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerős... (2009.04.20. 08:33) Kihal a nemzet?
  • Monik: Én is így érzem. Nincs meg a régi hangulat! (2009.03.16. 08:15) ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK
  • anikó152: Elért mindenkit a gazdasági világ válság!De minket kisgyerekes nagycsaládosokat meg éppen.Jaj mi l... (2009.01.19. 09:52) Apák Napja

Javaslatok, ötletek

2007.11.09. 18:03 blogbalaton

A Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes üdültetés programjában részt vevö családok a szállást kapják ingyen, továbbá különbözö rendezvényekre biztosítanak belépöt a szervezök. Ez családonként mintegy 100-150 ezer forint hozzájárulás a balatoni nyaraláshoz.

A szórakozási lehetöségek közül sétahajókázás, cirkuszjegy, múzeum látogatás, fürdöbelépö volt a sláger az elmúlt nyáron.

Mire lenne leginkább szükség? Milyen programokon vennének szívesen részt? Mivel lehetne még szebbé varázsolni az elsö közös vakációt a magyar tengernél?

383 komment

Címkék: blog balaton ingyen program nyár nyaralás 2008 víz

A bejegyzés trackback címe:

https://blogbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr49223725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anikó152 2008.03.20. 13:24:29

NOS A SÓBAN SÜLT CSIRKÉM KÉSZ PÁROLT RIZS LESZ A KÖRET ÉS MONGOL SALÁTA.

Jutka 2008.03.20. 14:03:38

Hát akkor mi vízisíelésben, búvárkodásban sem járnánk élen Rózsa, de a nézelődők, és családjainknak szurkolók táborát szívesen erősíteném!:) Csónakba be mernék ülni, ha a férjem is ott van, vele nem félnék.

Márti 2008.03.21. 17:07:10

Jutka! Ez a vízisízés szerintem nagyon drága sport. Nem hiszem, hogy alkalmunk lenne kipróbálni, bár én már írtam, hogy szívesen kipróbálok minden újat, és különlegeset.

zita74 2008.03.22. 14:02:28

Márti mi is szívesen kipróbálnánk új dolgokat,de azért én örülnék egy lovarda látogatásnak is,mert a gyerekeknek az tenne teljessé egy ilyen nyaralást.Jó lenne már ott lenni és nem innen bentről nézni,hogy szakad az eső.

anikó152 2008.03.22. 19:31:04

kedden majd minden visszatér a régi kerékvágásba,sok mesélni valóm lesz. most lepihenek holnap irány a családi fürdözés.sziasztok szép álmokat.

Márti 2008.03.23. 07:34:03

Zita! A lovardáról nekem a szilvásváradi lipicai ménes jut az eszembe, vittem oda gyerekeket osztálykirándulásra. Megnéztük a Cifra istállót is. Nagyon szép volt. De nem hiszem, hogy a Balaton környékén is lenne ilyen.

Márti 2008.03.23. 07:34:45

Anikó! Jó fürdőzést nektek!

Jutka 2008.03.23. 12:14:29

Szilvásvárad nagyon közel van hozzánk, gyönyörű hely, gyakran megyünk mi is oda. Egyébként tényleg olyan érdekes, hogy a lovakat minden gyerek szereti. Van valami különleges kapcsolat a gyerekek és a lovak között. Nem véletlenül használják "terápiákra" is. Én már távolságtartóbb vagyok velük! A komáméknak vannak lovaik, a lányaim is szereteik nagyon.

Rózsa 2008.03.25. 07:00:04

Igen, azt hiszem, a legtöbb gyerek szereti a lovakat, és úgy általában: az állatokat. A házi kedvencek segítenek fenntartani a gazdáik pszichológiai egyensúlyát, oldják a feszültséget, csökkentik a félelmet, szorongást, javítják az emberek kedvét, és kiegyensúlyozottabbá teszik őket. Az állatterápia számtalan területen használható. Ilyen területek lehetnek a tanulási problémák, családi feszültségek, lelki terhek, fejlődési rendellenességekkel élők, mozgáskorlátozottság. "Terápiás állat" lehet kutya, macska, ló, de akár hüllő is. Nekünk (mint már említettem) macskáink vannak. Szerintem egészséges gyerekeknek is jót tesz, ha van házi kedvenc. Fiam kutyát szeretne, de azt sajnos nem engedhetjük meg magunknak,marad a macska, amit lehet simogatni, el kell őket látni, oda lehet hozzájuk bújni (csak mértékkel:)...

anikó152 2008.03.25. 07:12:16

remélem,ha késöbb benézek itt talállak benneteket. most megyek a piacra. üres a hütö kifogyott minden. késöbb leszek! sziasztok.

Márti 2008.03.25. 11:36:25

Jutka! Jó helyen laktok, mert Szilvásvárad gyönyörű. Elvittem az osztályt a Szalajka-völgybe is kisvasúttal, és felmásztuk az ősember barlangjához is. Bár félútról az egyik kislányt úgy kellett kézen fogva levezetnem, mert annyira megijedt a magasságtól, amikor lenézett. Hiába, tősgyökeres alföldiek vagyunk, de én imádom a hegyeket!

Rózsa 2008.03.25. 14:26:35

Márti! Te is alföldi vagy? Én Szabadszálláson lakom, Kecskeméttől 40 km-re. És Te?

Jutka 2008.03.25. 16:37:59

Szép helyen lakunk, bár valljuk be, ha Ózd nevét hallják, sokaknak nem a "szép" szó jut eszébe. Aminek van is alapja, de mostanra egyre inkább kezd igaz lenni. Kezdünk újra épülni, szépülni, remélem hamarosan a régi fényben villoghatunk!
Én még sosem laktam máshol, csak itt, nem tudom hiányoznának-e a hegyek, de a férjem Debrecenben volt katona, azt mondja vágyott vissza a hegyekbe!:)

Rózsa 2008.03.25. 17:31:10

Én meg "síkságonszületett" vagyok. Ha egy-egy osztálykirándulásra elmentem valamelyik gyerekemmel a hegységbe, a táj mindig is tetszett, de ha belegondoltam, h ott még labdázni sem tudnánk, mert legurulna, hát... És az az igazság, h vágyódtam is a sík vidékre a kirándulás végére. Úgy látszik, ki hova született, ott "kell" élnie :)
Jutka! A férjed is ózdi?

Jutka 2008.03.25. 18:16:15

Igen, ózdi, ilyen "magamfajta"!

anikó152 2008.03.25. 18:20:44

nos már nagyon várom ,hogy mikor mondják meg az idöpontot,hogy csomagolhatunk és mehetünk,mert a balaton a miénk lesz az idén!!!!!!!!!

anikó152 2008.03.25. 18:22:04

én is sikságon születtem de nem is vonzanak hosszútávon a hegyek. kirándulni nagyon jó de én nem vágyom el innét a szülövárosomból.

Márti 2008.03.26. 16:50:43

Én már egysze mondtam, hogy biztosan tévedésből pottyantott le a gólya a sík vidékre, mert nekem az az igazi szépség, ahol hegyek is vannak. De persze a Balatonon is vannak hegyek! Az is tökéletes lenne!

Márti 2008.03.27. 18:32:07

Az biztos, hogy ha mi ott lennénk, akkor nagyon sokat túráznánk is, meg kirándulnánk, nem csak pancsiznánk!

Rózsa 2008.03.28. 14:40:15

Tisztelt Alapítvány!

Ami itt folyik a fórumon (egy ember miatt) az tűrhetetlen, és elviselhetetlen. Sokunk jóízlését bántja a gúny, a felületesség, a hazugságok.
Kérem Önöket, hogy a következő szezonra hozzanak létre valamilyen szabályt, és csak az írhasson, aki azokat betartja.

Kedves Fórumozó Társaim!

Legyetek az Alapítvány segítsére ebben (azért is írtam ide a Javaslatok, ötletek rovatba). A mi érdekünk, illetve a következő szezonban író, hozzánk hasonló emberek érdeke, hogy ilyen "viharos" helyzet ne alakulhasson ki, és kellemes hangulatban, baráti alapon, sportszerűen folyjon a beszélgetés, a "verseny".

Köszönöm: Rózsa

anikó152 2008.03.28. 14:43:53

nos tisztelt rózsa szerintem mindenki azt ir amit akar. megillyedtetek itt a vége elött. hamarabb kellett volna észbe kapni és szorgalmasan irogatni nap mint nap. nem acsarkodni arra aki becsületesen minden szabad idejét a blognak szenteli.

anikó152 2008.03.28. 14:46:32

kattatok tölem sok jo tanácsot fözö receptet. segitettem cikkek keresésében külömbözö problémák megoldásában. mig eggyesek lusták voltak napokig irni. könnyü a más sikerét igigyelni. nem acsarkodi kéne,hanem tenni is azért hogy kapj is jutalmul valamit. mindenkinek adott volt a lehetöség.

anikó152 2008.03.28. 14:47:48

van aki egy honappal hamarabb indult mint én. miért nem iparkodtatok egy kicsit jobban. nem most kell marni az elsöt.sorry baby!

anikó152 2008.03.28. 17:13:22

nagyon szép idö van kimegyek egy kicsit kertészkedni.amugy orvost kellett hivni a szivem miatt néhány órája. csak mehogy bajomlegyen néhány ember acsarkodó irigysége miatt.lenne aztén ijjedelem meg lelkiismeret furdalás.

Jutka 2008.03.28. 17:33:30

Rózsa, kicsikém:)!
Szerintem ne strapáld magad, hidd el nincs értelme. Nem vagyunk egyformák. A javaslatodat támogatom.

anikó152 2008.03.28. 19:20:16

szép jó estét mindenkinek! remélem mindenki megnyugodott.én is jobban vagyok egy kicsit,gondoltam benézek.

Rózsa 2008.03.28. 20:31:55

Köszönöm Jutka:)

Erzsi966 (törölt) 2008.03.28. 22:00:20

Rózsa, én is támogatom a javaslatodat!
Jutka, igazad van...és milyen jó, hogy nem vagyunk egyformák!:-)

anikó152 2008.03.29. 06:40:31

képzeljétek tegnap este elszaladtagyerek citromért a boltba és ellopték az uj biciklünköt töle,pedig le volt lakatolva.

anikó152 2008.03.29. 06:42:30

nagyonkeservesen tudtuk a pénzt rá összegyüjteni. kint lakunk aváros végén és nagyon messze van tölünk minden. a lányomazzal jár edzésre vagy be a városba a mamához.

anikó152 2008.03.29. 06:43:16

végig sirtam az egész éjstakát annyira elkeseredtem.

Rózsa 2008.03.29. 10:10:31

Köszönöm, Erzsi!

Márti 2008.03.29. 16:20:14

Sajnos már nem az első alkalom volt, úgyhogy én is egyetértek a Rózsa javaslatával. Tűrhetetlen a stílus, a gúny, az irónia, az önteltség. Bocsi, de őszinte ember vagyok! Talán nem véletlen, hogy egy ideje bizonyos ember hozzászólásaira nincs reagálás? Ez a természetes szűrő!

Rózsa 2008.03.29. 19:23:41

Köszönöm Márti és Emese!

anikó152 2008.03.29. 20:00:48

a bicikli tolvajnak sajnos még nincs nyoma. nagyon merviselte a gyereket,hiszen magát okolja.

anikó152 2008.03.29. 20:02:05

sajnos az ilyen lopásokat nehéz felderiteni,ha csak valami más bünügy folytán nem találják meg egy házkutatáskor.

anikó152 2008.03.29. 20:03:06

képzeljétek a fiamék 4.ek lettek az aranybikaa szálló versnyén. majd felteszem ha jobban leszek a képeket.

anikó152 2008.03.29. 20:05:20

megvolt ma a ruha próba a lányoméknak. nagyon elegánsak lesznek. a hagyományos szint választották. fehér ing fekete szoknya.de a szabása az nagyon trendi lesz.

anikó152 2008.03.29. 20:06:32

ez a nyár nem lesz kiadásoktól mentes.hiszen a ballagás is egy kissebb vagyon és a balatoni nyaralásra is félre kell tenni.

anikó152 2008.03.29. 20:07:46

remélem megkapjuk az üdülési csekket,nagyot lenditen rajtunk a balcsin.

anikó152 2008.03.29. 20:35:29

most elköszönök minden kedves barátnémtöl szép álmokat mkinek.

anikó152 2008.03.29. 20:36:40

holnap már biztos többet tudok irni ha jobban leszek. holnap reggel ujra veletek ugyan itt. sziasztok.

Timi 2008.03.30. 19:49:46

Sziasztok! Elvileg "észrevételek, javaslatok" címre hallgat a blog, ezért ide írok: olvastam az alapítványi felhívásban, hogy a pályázat elbírálásánál előnyt élveznek azok, akik rendszeresen írnak a blogbalatonra, hiszen így a kurátorok jobban megismerhetik a pályázókat. Ezzel egyet is értek, csak kérlek azt fontoljátok meg: több család azért maradhat le a pályázatról, mert nincs internet-kapcsolata. Sőt, esetleg olyan távoli kis eldugott faluban élnek, hogy még lehetőségük sincs kapcsolódni a beszélgetésekhez (pl. mert ahol élnek, iskola vagy teleház sincs). Konkrétan a nővéremékről írok (három gyermeket nevelnek a körzeti megbízott férjével). Az ő nevükben nem fejthetem ki a véleményem, nem mesélhetek a családjukról (nekem meg egy sajnálatos vetélés után még mindig nem sikerült teherbe esnem, ezért a magam részéről inkább kerülöm is a témát). Ismétlem: megértem az alapítványi tagokat (és tisztelem őket azért, amit létrehoztak!), de kicsit tanácstalanul állok a probléma előtt. :( Mit lehet tenni???

Erzsi966 (törölt) 2008.03.30. 20:11:21

Szia Timi! Üdv. itt!
Elvileg ( én ugy tudom) nem csak a fórumozók pályázhatnak.
A kedves nővéred a családjával együtt nem pályázhat az üdülési csekkért?
www.udulesicsekk.hu/
Ha kiesnek az ü.csekkről, mindenképp jó lenne írni az Alapítványnak az internet hiányáról.

Timi 2008.03.30. 20:52:00

Kedves Erzsi!
Én is üdvözöllek! De, pályáznak, csak még nem tudják, hány főre (ha mindenki után kérik, kb. 60 ezer Ft lenne az önerő). Remélem, sikerül nekik, elvileg megfelelnek a kiírásnak. Az Alapítványnak már írtam (hétvége lévén még nem válaszoltak), csak még nem tudom, mit kell benyújtani a pályázathoz. Sajnos túl későn olvastam az Alapítványról. De ha most nem fogadják be a kérelmüket, akkor pályáznak jövőre is.

Erzsi966 (törölt) 2008.03.30. 20:59:55

Kedves Timi!
Sajnos, az üdülési csekkért fizetni kell az önerőt.
És idén magasabb mint más években.
Szorítok Nekik, hogy sikeres legyen a pályázat!
A pályázathoz le van írva az első oldalon az Alapítványnál mit kell csatolni, és milyenek a feltételek.

Rózsa 2008.03.30. 21:04:53

Üdv Timi!
Itt vannak leírva a pályázati feltételek:
www.balatonihirek.hu/index.php?id=20

Timi 2008.03.30. 21:13:48

Kedves Rózsa!
Igen, olvastam. De hogy csatoljuk az igazolásokat (kereseti, GYED összege, lakcímkártya és szül.a.kiv. másolata stb.)? A vezető óvónő írna indoklást a pályázatról. Mivel scannelni sincs lehetőségük, feladhatják postán is?

Rózsa 2008.03.30. 21:19:46

Én is postán adtam fel.
A baj inkább az, hogy a határidő március 31. A holnapi nap. Bár, ha mindent össze tudnak szedni, és gyorsan feladják, talán elfogadják az Alapítványnál a potára adás napját. Kívánok nekik sok szerencsét!

Timi 2008.03.30. 21:40:47

Igen, holnap postára adják (ha sikerül megtalálnom a címet). Az a baj, hogy túl későn olvastam a pályázati felhívást... :(
De legalább tudjuk, hogy jövőre hol és mit kell keresnünk, hogy időben leadhassuk az anyagot.
Köszönöm a segítséget és a bíztatást. :) Jóéjt mindenkinek!

Rózsa 2008.03.30. 22:06:37

Timi!
Most találtam meg a címet:

Független Balaton Multimédia Központ
7633 Pécs, Radnóti M. u. 9.

Jó éjt!

Márti 2008.03.31. 08:06:27

Szia Timi! Én sem tudtam elküldeni számítógépen, ezért postán adtam fel. Én úgy emlékszem nem kér kereseti igazolást, csak tagsági igazolást, és ajánlásokat. És nem feltétel az internetes fórumozás. Sok sikert!

Monik 2008.03.31. 08:45:00

Ma van a határidő, aki még nem adta be a pályázatát siessen vele!

anikó152 2008.03.31. 10:03:10

sziasztok lányok.aki nem adta fela pályázatát elsöbbségi levélként adja fel,akkor még ma megkapják.

Márti 2008.04.01. 21:03:33

Hogy eltelt ez az idő! Már milyen régóta levelezünk! Fel sem tűnt, de tényleg ma április elseje. Persze megtréfáltam a tanítványaimat is, de ők sem maradtak adósok.

anikó152 2008.04.02. 06:24:35

MMA ÁPRILIS VAN,MIRE ÉSZRE VESZEM MÁR TOMBOL A NYÁR.ÉS HA NYÁR AKKOR BALCSI. REMÉLEM SOKAN ELJUTNAK A PÁLYÁZÓK KÖZZÜL IDÉN IS A BALATONRA.

anikó152 2008.04.02. 09:15:11

sziasztok ismétitt vagyok. ugy látom a levelezési kedv igy a verseny után kicsit apadt.no de se baj,majd én irok nektek. remélem jól szórakoztok rajta.izelitönek néhány érdekes népszokás.

anikó152 2008.04.02. 09:16:40

Időjósló népi bölcsességek
Időjósló népi bölcsességek

A régebben bevált megfigyelések segítségével az időjárás várható alakulása az elkövetkező néhány hónapra többé-kevésbé felismerhető. Ezek az ismeretek például igen hasznosak lehetnek különböző betegségek elleni megelőző intézkedések tervezésekor. Szinte minden egyes hónapra találunk olyan szabályokat a népi bölcsességből, amelyek ismeretében a kertészek következtethetnek az időjárás várható kialakulására.

Január:

Fű, hogyha nő januárban,
boszorkány arat a nyárban.

Ha didereg január,
akkor telik meg a zsák.
Ha megcsordul Vince (I. 22),
megtelik a pince.

Február:

Februári száraz hideg,
tavaszra hoz nagy meleget.
A februárban hegedülő szúnyogok
márciusban hallgatnak.
Jégtörő Mátyás (II. 24.), ha jeget talál,
megtöri, ha nem, jeget csinál.

Március:

Márciusban meleg nyár,
áprilisban fehér szakáll.
Sándor, József, Benedek (III. 18., 19., 21.)
Zsákban hoznak meleget.
Ha márciusban sokat esik,
könnyű lesz az aratás.

Április:

Ragyogó áprilisra
szomorú május következik.
Az áprilisi esők a gyümölcsnek sokat ígérnek.

Május:

Májusi eső aranyat ér.
A száraz, meleg májusban
a nővények inkább csak guggolnak.


Június:

Aki szeptemberre gazdag lakomát készít,
már májusban lángoló tüzet szít.
Ami júniusban meg nem nő,
az bizony csak tűzrekellő.

Július:

A júliusi nagy melegben
körték, almák gömbölyödnek.
Lyukas dió, mogyoró
a Margit napi (VII. 20.) esőt siratják.

Augusztus:

Lőrinc, Bertalan (VII. 10. és 24.) szép idő,
gyönyörű az őszidő.
A kánikulai esőket a szőlők siratják.

Szeptember:

A szeptemberi vidám arcokban
a szép május köszön vissza.
Amit a nyár elmulasztott,
szeptember is sületlenül hagyja.

Október:

Sokat kell várni még a télre,
ha a nyulak nyári ruhájukat nem teszik szekrénybe.
Nyakunkon a kemény tél,
ha már megpihen a méh.

November:

Hideg, derült november után
szomorúan tocsog a január.
Katalinkor tocsog, karácsonykor kopog.
Fehér szakállú Márton-nap (XI. 11.)
hosszú, hideg telet ígér.

December:

A hideg december és a gazdag termés
kéz a kézben járnak.
A karácsonyi szúnyogok
húsvétra jeget csinálnak.

anikó152 2008.04.02. 09:18:20

az idöjárás jóslatok .s megfigyelések olyan pontosak voltak,hogy még ma is alkalmazzák sok helyen.

Monik 2008.04.02. 10:45:22

Ha már az időjóslásnál járunk: Szombat Vince nap. A népi hiedelmek szerint, ha ezen a napon esik, akkor jó és sok bor lesz.

Rózsa 2008.04.02. 14:55:57

Monik! Ne essen szombaton! Akkor lesz a futóverseny...

Monik 2008.04.02. 15:53:21

Én sem várok esőt! Kertészkedni szeretnék. És, ha minden jól meg holnap délután kiskutyát kapunk.

Rózsa 2008.04.03. 20:20:27

Monik!
Van már kutyusotok?

Márti 2008.04.04. 07:53:43

Na most akkor kertészkedni akartok, futni, vagy jóborokat inni? Bár én nem vagyok boros, de ez sok ember megélhetését adja, /mármint a szőlőtermesztés! És nem a bor/

Monik 2008.04.04. 08:11:16

Aki bort szeretne, annak essen, aki futni, annak ne!
Tegnap estétől van kiskutyánk. Szegényke egész éjjel vinnyogott, mert hiányzott neki a családja. Még csak 5 hetes, de akkora alomból való, hogy a mamája már csont és bőr, nem bírja őket szoptatni. Úgyhogy most van egy "csecsemőm".

Rózsa 2008.04.04. 09:00:03

Biztos nagyon édes a kutyus!
Gyerekeid is örülhetnek neki!

Monik 2008.04.04. 10:16:49

Imádják! Állandóan gyöntölnék. Aranyos, ahogy szalad utánuk.

anikó152 2008.04.04. 11:26:35

Ajánlott oltási program kiskutyáknak

Minden kezdő kutyatartóban felmerül a kérdés: mikor, hogyan, kivel és mivel oltassa kedvencét. Segítünk, itt a komplex oltási program!
Nyomtatás

Az első oltást 6 hetes korban célszerű a kiskutyának beadatni. Ez az a kor, amikor az anyától kapott passzív védelem megszűnik, és meg kell kezdeni az állat aktív immunitásának a kialakítását. Az aktív immunitást vakcinák alkalmazása, illetve a környezetben előforduló kórokozókkal való találkozás alakítja ki. A kutyusok immunrendszere nincs felkészülve a nagyvárosokban felerősödött fertőzőképességű vírusokra, baktériumokra, ezért szükséges rendszeres oltásuk.


Okozhat megbetegedést a vakcina?

A vakcinákban nincsenek megbetegedést kiváltani képes kórokozók, ezeket csak elölt, illetve egyéb módon inaktivált, nem megbetegítő formában tartalmazzák. A kialakított immunválasz mértékét ismételt oltásokkal erősíthetjük, ezért fontos az oltási program pontos betartása. A szervezet védekező rendszerének a megfelelő válaszhoz időre (kb. 10-12 nap) van szüksége, ezért nem érdemes túl gyakran oltatni állatunkat. Megfelelő védettséget a vakcina csak egészséges szervezetben képes kialakítani, ezért beteg kutyákat csak meggyógyulásuk után oltunk.

A kis jövevény új tartási helyén csak bizonyos várakozási idő, 3 nap után kapja meg első oltását, ha az addig még nem történt meg. A védőoltások közül csak az 1 éves korig adott két veszettség elleni védőoltás kötelező, de az állat megbetegedését, különösen, ha sok kutyával találkozik, csak a többi oltással előzhetjük meg biztonsággal. Nagy kutyaközösségekben az általánosan használt kórokozók mellett Corona vírusos bélgyulladás ellen is ajánlott oltani kedvencünket.


Kutyánk sétáltatását először a harmadik (fertőzött területen a negyedik)
oltást követő 1 hét múlva kezdjük meg.

A Család utcai Kisállatrendelő rendkívül korszerű holland, Intervet vakcinákkal dolgozik. A következő oltási programot ajánlja a kiskutyáknak:

6 hetes: Kombinált oltás: Parvo + szopornyica
8 hetes: Parvo oltás
7 hetes: Kombinált oltás: Parvo + szopornyica + leptospira + májgyulladás
12 hetes: Kombinált oltás: Parvo + szopornyica + leptospira + májgyulladás
14 hetes: Kombinált oltás: Parvo + szopornyica + leptospira + májgyulladás + kennelköhögés
16 hetes: Veszettség oltás
6 hónapos: Kombinált oltás: Parvo + szopornyica + leptospira + májgyulladás
1 év: Veszettség oltás

anikó152 2008.04.04. 11:27:43

REMÉLEM SEGITSÉGEDRE LESZ EZ A CIKK ,MERT FONTOS A MEGFELELÖ IDÖBE KAPOTT OLTÁS A KIS KUTYÁNAK.

Emese 2008.04.05. 14:01:57

Monik!Milyen kutyus?Én mindig nagyon szerettem volna egy kiskutyát,de sose volt.A két elpusztult cica után azt mondtuk állat többet nem kell,de azon veszem észre magam már egy cicát is befogadnék újra/ sosem szerettem a cicákat,de ezekkel megbékéltem/.Amikor idekerültek nagyon picik voltak és én is úgy éreztem mintha megint baba lenne a családban.Sírt,etetni kellet letörülni ha nem sikerült neki és éjjel is vigyázni rá.

Rózsa 2008.04.05. 14:18:07

Én is nagyon szerettem volna kutyust, meg a gyerekek is, csak apucink nem állt még kötélnek:)
Hova tesszük? Ugat, kapar, ás, mindent elvisz, szétrág, stb. Lehet, hogy igaza van?

Márti 2008.04.05. 15:39:40

Rózsa! Lehet, hogy igaza van apának, de nem baj, ha a gyerekek úgy nőnek fel, hogy gondoskodniuk kell valakiről. Megtanulják, hogy nem elég szeretni, hanem etetni, tisztántartani, játszani vele stb, mind az ő kötelességük. Nálunk bevált. Akartak állatokat, OK, de a ti feladatotok. Azóta már sokadik alom nyuszink van, és nincs velük semmi gondunk. De volt kutyánk is / sajnos elütötte egy autó, / De most is van 3 cica, és az egyik várandós! Úgyhogy Emese majd fénypostán küldünk.

Rózsa 2008.04.05. 20:38:08

Cicák nálunk is laknak, ezért a fent leírtakat rajtuk is tudják "gyakorolni" a gyerekek, és "gyakorolják" is. Etetik (bőven), itatják, tisztántartják, altatják, simogatják. De kutyára is vágytak/vágynak, különösen a fiam.
Majd még puhítjuk apát:)

anikó152 2008.04.06. 12:00:04

lassan eltelik az április is.elbirálják az üdülési csekkeket is. nekem már össze gyült az öneröm rá. szépen adott a háztájim.

anikó152 2008.04.06. 12:02:09

nagyon sok baj van az állatokkal de most már csak a hasznát kell szedni. az utánpotlás baromfi vigan szaladgál a baromfi udvarba.

anikó152 2008.04.06. 12:04:59

ma délután a fagyóba koppasztunk kacsát csirkét. a disznósajtot ma szegtük meg nagyon jól sikerült.tegnap eladtam 8kg mangalicaszalonnát és 20kg kolbászt.

anikó152 2008.04.06. 12:06:29

persze már az után potlás kismalacok ott röfögnek az olba. szerencsére a gyerekek imádják az állatokat éssokat segitenek az állatok éllátásában.

Erzsi966 (törölt) 2008.04.08. 08:17:34

Szép reggelt Mindenkinek!
Sajnos, nálunk megint esik:-(
Mi is örülnénk 1 kiskutyának, de sajna albérletbe tartani nem egyszerű....nem biztos, hogy a tulajdonos örülne neki.

anikó152 2008.04.08. 17:56:08

mi egy évbe 10 ujságot kiadványt kapunk a noe-töl de nekünk be is van fizetve az éves rendes tagdijjunk. ha nem kaptk telefnáljatok be.

anikó152 2008.04.08. 17:57:50

nos 15-ig egy kicsit még várni kell az eredményhirdetésig ugye márti,hisz te is kaptál tájékoztatást a pályázat gyöztesének kihirdetéséröl. most elköszönök szevasztok!!!!!!

anikó152 2008.04.08. 19:45:58

holnap remélem többen leszünk .addig is jó éjszakát jó pihenést mkinek.

Erzsi966 (törölt) 2008.04.08. 23:04:44

Még találtam egy jó lapot:
nagycsalad.lap.hu/
Most megyek én is pihenni,
Jó éjt!

Monik 2008.04.09. 07:52:00

Jó reggelt mindenkinek!
Erzsi! Ezt a honlapot én is szeretem.
A kiskutyánk németjuhász. Nem törzskönyves (az meg se tudnánk fizetni), de szép. Holnap lesz 6 hetes. Már egyeztettem az oltását. A lábtörlömet már szétrágta, és a párom fél pár papucsát is.

Rózsa 2008.04.09. 14:14:49

Azt hiszem, nekünk mégsem kell kutyus:)

Monik 2008.04.09. 14:21:25

Erősen gondolkodom rajta, hogy nekem miért is kellett! Mire délben hazamentem kimászott a kenelből, és széthordta a szelektív szemeteszsákból a flakonokat!

Márti 2008.04.09. 18:35:23

De , ha ránézel akkor úgy sem lehet rá haragudni, jópofa állatok. Majd ha megkomolyodik, akkor nem lesznek vele ilyen problémák Monik!

Jutka 2008.04.10. 08:36:45

Megkomolyodik, szobatiszta lesz... mint egy gyerek! :)

Monik 2008.04.10. 13:23:46

Csak bírjam kivárni! Tényleg nagyon aranyos, de olyan mint egy rosszcsont gyerek. Merthogy az is, kutyagyerek.

anikó152 2008.04.10. 17:33:09

nos röviden ennyit tudtam irni,megyek ünnepeljük a lányomat. szia mki! majd holnap benézek.

Monik 2008.04.11. 08:32:47

Anikó! Hogy telt az ünneplés?

anikó152 2008.04.11. 09:35:51

sziasztok! szia monik! nagyon jó volt az ünnepi hangulat. nagyon jól eltaláltuk a lánykám kívánságait .sok szép ajándékot kapottt.de a legjobban az erdei gyümölcs tortájának örült.mert azt én készitettem. azt mondta ez a szivböl jövö ajándék ,mert ezt saját kézzel készitettem neki.

anikó152 2008.04.11. 09:37:38

valaki kérdezte ,hogy a honlapomon látható tortákat én készitettem e.nem sajnos én nem vagyok olyan ügyes. azok csak letöltött képek,érdekességek a honlap szinvonalát,emeltem vele.

Márti 2008.04.14. 07:37:31

Tegnap esett az eső, ezért elmarad a mára tervezett akadályversenyem a suliban. Hiába, nagy úr az idő!

Monik 2008.04.14. 11:15:56

Sajnálom Márti! Azért bepótoljátok, vagy már nem lesz rá lehetőség?
Nekem a veteményezés húzódik, mert minden hétvégére esik.

anikó152 2008.04.14. 14:16:13

IRÁNY A BALATON!!!!!!!!!!!!!JUHÉÉÉÉÉÉÉÉÉ!!!!!!!!!!!
KÖSZÖNÖM ALAPÍTVÁNY!!!!!!!!!!!!!!!NAGYON KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!NAGYOON BOLDOG AZ EGÉSZ CSALÁDOM!!!!!!!!!!!!!!

Erzsi966 (törölt) 2008.04.18. 19:58:04

Sziasztok!
Találtam a neten ingyen programokat itt pesten:
www.urbitalis.hu/

Erzsi966 (törölt) 2008.04.19. 09:40:37

Szép napot Mindenkinek!:-)

Energiatakarékossági pályázatok:

www.energiakozpont.hu/ekkhthu/palyazatokh/palyh_nep08.htm
süti beállítások módosítása