HTML

Balaton

Balaton : Balaton Aranykora Alapítvány ingyenes balatoni üdültetés nagycsaládosoknak, rászorulóknak.

Friss topikok

  • borbála8125: Karácsony előtt állunk 4 gyerekes egyedülálló anya vagyok a legkisebb 1 éves sajnos segítségem nin... (2011.12.10. 17:29) Segítség nagycsaládosoknak, rászorulóknak
  • Monik: Szia Rózsa! Sajnálom, hogy nem tudtok menni! Augusztus 17-én megyünk Balatonlellére. Egy idősebb... (2009.07.10. 08:56) Balatoni nyaralás pályázat
  • Monik: Szia Rózsa! Igen. E-mailom jelezte, hogy "Rózsa üzenetet küldött", de nincs más Rózsa nevű ismerős... (2009.04.20. 08:33) Kihal a nemzet?
  • Monik: Én is így érzem. Nincs meg a régi hangulat! (2009.03.16. 08:15) ÉLMÉNYBESZÁMOLÓK
  • anikó152: Elért mindenkit a gazdasági világ válság!De minket kisgyerekes nagycsaládosokat meg éppen.Jaj mi l... (2009.01.19. 09:52) Apák Napja

Különórák, külön pénzért

2008.01.23. 16:16 blogbalaton

Ahol sok az iskolás a családban, a bevétel viszont kevés, bizonyára problémát okoz a taníttatással járó megnövekedett költség. A délutáni edzés, a zeneiskola, a nyelvtanulás, vagy a korrepetálás közül valamelyik foglalkozásra előbb-utóbb nagy valószínűséggel igény vagy szükség lesz egy kisdiáknál.

Ahol nincs meg erre a megfelelő keret, ott választásra kényszerülnek a szülők: melyik gyereknek mit tudnak kifizetni? Vajon előfordul, hogy egy nagy sport- vagy zenei tehetség ennek következtében nem tud kibontakozni és kiaknázatlan marad különleges képessége?

Szerepet játszik (játszhat-e) a család anyagi helyzete a továbbtanulásnál?

Hogyan oldják meg ezt a problémát a nagycsaládosok illetve az alacsony jövedelemmel rendelkezők?

Balaton Aranykora Alapítvány

393 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://blogbalaton.blog.hu/api/trackback/id/tr24308791

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

anikó152 2008.03.18. 14:55:07

most lett kész a süti megyek fel szeletelem. sokan kérték már a receptet és mindenki azt mondta nagy siker lett a családban. szoktam névnapokra sütni a testvéreim gyerekeinek ez e kedvencük és a duna hullám.

anikó152 2008.03.18. 14:57:00

a duna hullámot szinte minden iskolai rendezvényre kérik a tanitók. utoljára az alapitványi bálra sütöttem.most a lányom tanár búcsúztatójára kell sütnöm.

anikó152 2008.03.18. 14:58:27

szervezünk a hagyományok szerint egy kis müsoros estet ahol a szülök saját készitette finomságokkal kedveskednek a ballagó diákok nevelöinek.

anikó152 2008.03.18. 16:03:21

Hozzávalók:
25 dkg margarine
25 dkg porcukor
6 db tojás
1\2 tasak sütőpor
30 dkg liszt
1 tasak vaníliás cukor
2 ek kakópor
1\2 üveg magozott meggy

Krém:
4 dl tej
2 csomag puncsízű pudginpor
25 dkg margarin
15 dkg porcukor

Csokimáz:
10 dkg tortabevonó
5 dkg vaj

A puha margarint a porcukorral habosra keverjük. Egyenként belekeverjük a tojassárgákat,
majd a sütőporos lisztet, végül a tojások keményre vert habját. A masszát ketté osztjuk.
Egyik felébe a vaníliát tesszük és kivajazott, lisztezett közepes méretű tepsibe öntjük.
Sűrűn megszórjuk meggyel. Erre kerül a tészta másik fele, amibe elkeverjük a kakaót.
200 fokon megsütjük, majd óvatosan rácsra borítjuk és hagyjuk kicsit hűlni, majd visszafordítjuk.
Közben a tejben elkeverjük a pudingot és sűrűre főzzük.
Ha kihűlt hozzádjuk a porcukorral habosra kavart margarint és a tészta tetejére símítjuk.
Ezutan csokimázt öntünk a krém tetejére és szépen elsímitjuk.
Nagyon mutatós sütemény

anikó152 2008.03.18. 16:04:37

ezpedig a duna hullám receptje volt amit azelöbb fel küldtem.jó sütögetést ,sziasztok!

anikó152 2008.03.18. 18:54:17

nos én mentem.jó éjt mki.nek.

zita74 2008.03.19. 13:24:39

valaki világosítson fel ,hogyha egy iskolában matek vagy német verseny van annak az időpontját a tanár mennyivel előbb tudja meg.A lányom három hete a matek versenyre készült,nem túl egyszerű feladatokkal de átrágta magát rajta.Pénteken hányt az iskolában de csak az utolsó óra végén jött haza hétfőre jobban lett de az orvos azt mondta,hogy maradjon itthon biztos ami biztos.Állítólag a tanár néni hétfőn reggel tudta meg,hogy 11 órakor matek verseny,Ez létezik,hogy aznap reggel tudja meg a pontos időpontot?

anikó152 2008.03.19. 13:37:18

nem hiszem zita. szerintem a tanárnéni elfelejtette .de biztos nem reggel tudta meg. és ki mondta neki reggel? kérd töle számon.

Márti 2008.03.19. 13:44:01

Nem , Zita semmiféleképp nem létezik, hiszen erre fel is szoktuk készíteni a gyerekeket, Én is mostanában ezt tettem. Nyugodtan szólhatsz neki, mert ilyen NINCS!

Rózsa 2008.03.19. 14:46:18

Az én gyerekeim is mindig jóval előre tudják már a versenyek időpontját...

anikó152 2008.03.19. 14:58:41

MÁRTI TE PEDAGOGUS VAGY. SZERINTED HOGY FORDULHATOTT ELÖ EZ ZITÁÉKNÁL?

Monik 2008.03.20. 10:33:35

Rózsa! Bocs, hogy csak most válaszolok. Nem, az én lányom még csak 3. osztályos. Sajnos a faluban az iskola nemzetiségi tantervű lett, így mivel a lányom nem az, rákényszerültem, hogy iskolát váltsak. Rajtunk kívül még 8 család járt így.

zita74 2008.03.20. 14:17:10

Köszi a tanácsot de még nem tudom,hogy szólok-e neki mert ujabban megint rászállt a rékára.va lamelyik nap nem volt a gyerek nadrágjában öv és szerinte kint volt a feneke ha övet raktunk bele akkor meg kivetette mert szoros hiába mondta a kislány,hogy ez neki így jó.A sztreccs farmernadrágra pedig azt a megjegyzést tette,hogy szűk.felnőtt méretű nadrágokat veszek a kislánynak mert nagy a pocakja,azt a régi hagyományos derekút nem tudom ráadni mert elöl nagyon csúnyán áll.A korából adódóan pedig nem jár szabadidőben és nem is szereti.Őt az óvodában mindíg megdicsérték,hogy milyen csinos és most nem tudja elképzelni,hogy miért tesz rá a tanár néni mindíg valami megjegyzést.Mondtam,hogy ne foglalkozzon vele.Szerintem egy nyolc éves kislánynak a farmer sportcipővel és polóval vagy egy sportosabb felsővel megfelelő iskolai viselet.

Rózsa 2008.03.20. 14:33:46

Zita! Véleményem szerint egy tanárnak nem szabad kritizálnia egy gyereket. Ha megfelelő öltözetben, tisztán, ápoltan jelenik meg a kislány az iskolában, kritikának nincs helye! Nincs valami más oka a "kötözködésre"? Vagy más gyerekkel szemben is így viselkedik? Akkor meg nem való pedagógusnak.

anikó152 2008.03.20. 15:00:49

NOS SZERINTEM MÉG A GYEREK TISZTA ÁPOLT ÉS RENDEZETT RUHÁBA JÁR NEM JOGOS A STILUSÁT KRITIZÁLNI.

Rózsa 2008.03.20. 20:45:29

Szerintem erről rendelet is van, mármint hogy a tanár nem szólhat bele a gyerek öltözködésébe, ha az rendezett. De legalábbis a házirendekben bennefoglaltatik, valahogy így: A tanulók megjelenése legyen kultúrált, tiszta, gondozott, a munkahelyhez illő! Ha ennek eleget tesztek (márpedig soraidból azt olvasom ki, hogy odafigyelsz a kislányod ruházatára), akkor kritikának helye nincs...

anikó152 2008.03.21. 06:00:14

sajnos sok olyan pedagógussal találkoztam aki nem való erre a pályára. de nem skat tehetünk ellene. ha megszólalunk a gyerek issza meg a levét.föleg ha több testvér is ugyan abba az iskolába jár.

Márti 2008.03.21. 17:30:27

Mivel a pedagógus is emberből van, így rá is érvényes, hogy ahány ember , annyiféle. Ez a pedagógusokra is igaz! De ha ilyen, akkor lehet, hogy jobb, ha nem szólsz neki.

Márti 2008.03.21. 17:34:25

Hát , ne vessetek meg, de egyszer én is kritizáltam,. Egy volt tanítványom, aki most 8.-os, és az egyik nap megjelent a suliban egy karika orrpircinggel / azt sem tudom, hogy írják/ , na arra én is csak a megdöbbenés és a köszönés után annyit mondtam, hogy " De kár volt ezt a gyönyörű arcot elrontani! " Aztán már én is megbántam, de ha láttátok volna , hogy nézett ki!

Rózsa 2008.03.21. 19:25:24

Márti! Az más. Zita kislányának egyszerű iskolai ruháját kritizálta a tanítónője... amihez szerintem, nem sok köze volt. Viszont a pircing (én sem tudom, hogy kell írni:) más dolog. Felfoghatod úgy is, hogy csak nevelted...
Továbbtanuló lányom szokott olyanokat mesélni, hogy egyes tanárnők "megszólják" főleg a lányokat, akik meg is érdemlik. Egyik kis-nagylány valami borzalmas frizurával ment a suliba, és a tanárnő azt mondta neki, hogy "ennél csak a sminked rosszabb"...

zita74 2008.03.22. 13:45:47

Köszi lányok.Sajnos nem csak velünk viselkedik így a tanár néni.A legnagyobb gond az ,hogy a kisebbik lányom is valószínüleg ebbe az iskolába fog járni és sajnos ennek a tanítónéninek akkor lesz újra elsős osztálya bár csak reménykedni tudok,hogy nem a németeseket fogja megint megkapni.A legnagyobb probléma az ,hogy lánykám hangot ad az igazságérzetének és mi is és a tanárnéninek mi sem vagyunk szimpatikusak.Már az elején volt olyan megjegyzése,hogy elhiszi,hogy három gyerek mellett nincs időm leülni Rékával olvasni,mert mondtam neki,hogy úgy olvasunk,hogy ott vagyok a szobában és ő olvas szerinte viszont együtt kellene olvasni a gyerekkel.Ez a megjegyzés azután volt,hogy a félévi bizonyítványbab az állt ,hogy jól olvas csak kicsit lassan,egy hét múlva pedig szólt,hogy le van maradva és felzárkóztatásra szorul mert neki nincs ideje megvárni amíg kibogarássza a szavakat ehhez képest két nap múlva megfelelően csak kicsit lassan olvas ,állt az írásbeli értesítésben.Akkor azt mondtam,hogy nem foglalkozok tovább vele,hogy mit mond a tanárnéni nem tud a gyerek mindenkinek megfelelni most 4,5 az átlaga és nem feszeng nem ideges ha tanulásról van szó.

Jutka 2008.03.22. 15:29:22

Ilyen tanítónéni mindenhol vannak, szerintem Zita, nem is tudom mi a jobb megoldás, szólni vagy nem. Nekünk is volt hasonló esetünk mikor Peti 4. osztályos volt. Ő nem a legjobb magatartású gyerek. Valahogy nem azt mondanám, hogy rossz, hanem elevenke, és mindig belekeveredik a dolgokba. Én ismerem, ezért nem is szaladtam minden intő után sértetten az iskolába. De amikor már az osztálytársa azt mesélte otthon, hogy a tanítónéni rá van szállva Petire, az már gyanús lett, ideje volt egy beszélgetésnek. Ezután pedig le kellet hogy vonjam a következtetést, hogy a fiam nem a legjobb gyerek, de a tanítónéni sem volt éppen fair. Ezután együtt számoltuk a napokat, hogy mikor lesz vége az évnek.
Most is van olyan tanárnő, akinek nem a szíve csücske a fiam, van viszont olyan, aki meg is mondta, hogy az ilyen őszinte, nem sumákolós gyerekeket szereti, még akkor is, ha nem példás magatartású. Persze egy fiú szerintem erősebb "lelkileg", ha a lányomat érné ilyen eset, azonnal sírva fakadna, Ő érzékenyebb.

Jutka 2008.03.22. 18:51:01

A 4,5-ös átlagról csak annyit Zita, szerintem az nagyon szép teljesítmény. Felnőttben sincs, vagy csak igen kevés aki mindenhez ért. Ki ebben, ki abban jó. Szerintem gyerekeknél ugyanez a helyzet. Persze az általános iskolák között is nagy különbségek vannak. Erről csak annyit írnék, hogy én 4,5-ös átlaggal kerültem a középiskolába, és első nap amikor bemutatkoztunk, hát majdnem hogy szégyelnem kellett, mert majdnem mindenki " kitűnő" tanuló volt az ált. iskolában. Aztán a 4 év alatt minden évben ott voltam a legjobb 3 tanuló között, és kitűnő eredménnyel érettségiztem.
Én a fiamnak mindig azt mondom, hogy ne legyen hármasa, ne legyen középszintű, legalább 4-est produkáljon, de legyen valami, amiben kitűnik a többiek közül, vagy legalábbis ott van a legjobbak között. Szerintem azzal, hogy középfokú nyelvizsgára ment 8. osztályban( bár azt még nem tudjuk sikerült-e)bármelyik hazai ált. iskolában megállná a helyét még akkor is, ha a tanulmányi átlaga "csak" 4,5.

anikó152 2008.03.22. 19:29:14

sziasztok lányok! gyorsan benéztem de már megyek is. ugy látom ti sem irtatok valami sokat. de igy van ez . jo háziasszony a konyhában tölti az ünnepet nem a gép elött.

anikó152 2008.03.22. 19:29:48

további szép önnepet és a lányaitoknak sok kedves locsolót.

Márti 2008.03.23. 07:59:28

Jutka, Zita! Igazatok van, hiába próbáljuk az egységes értékelést, a jegyek, vagy a szöveges értékelés mindig magán viseli a tanító egyéniségét, És most nem azt mondom, hogy a tanító szimpátiáját, mert az már nem jó. Nem lehet szeretem- nem szeretem alapon osztályozni. A tudását kell a gyereknek nézni, nem azt, hogy nekem mennyire jön be a stílusa, vagy a magatartása.

Márti 2008.03.23. 08:00:52

Zita! esetleg nincs másik, párhuzamos osztály, hogy ki tudnátok kerülni ezt a tanítónénit?

Jutka 2008.03.23. 11:54:48

Azért a legtöbb tanító ilyen Márti, ahogy írtad, legalábbis az én tapasztalataim szerint. De kivételek vannak, ahogy Zita is és én is, és gondolom a többiek is érezték már saját, vagy gyerekeik bőrén. Csak hát a negatív dolgokat könnyebben megjegyzi az ember,mint a jókat, főleg ha a gyerekeinket érinti. Gondolom a tanitónénik is jobban szeretik a figyelmes, fegyelmezett tanulót, aki mellett nyugodtan le lehet adni a tananyagot, mint a figyelmetlent, aki zavarja az órát. A legtöbb esetben pedig tényleg a tudását nézik, ezt én is aláírom. Erre csak annyit tudok írni, hogy az én fiam gyenge pontja a magatartás, de pl. most félévkor két tantárgyból is felvelé húzták a jegyét amiből kétesre állt. Csak látnak benne valamit, annak ellenére, hogy " kicsit eleven", de nem szemtelen.
De tudjátok mi még ami nem jó? Amikor "beskatulyázzák" a gyerekeket. Van egy jó oldal, és egy rossz (mint a csillagok háborújában). A rosszból elég nehéz kikerülni annak, aki bekerült. Bocsássatok meg, de megint csak egy példám van rá. Egyik órán a fiaméknál megszólalt egy telefon többször is, és pont azzal tanárnővel volt órájuk aki nem nagyon szereti Petit (szerencsére Ő az egyetlen). Természetesen az én fiamat szólította meg, az ellenőrzőjét is kikérte. Persze Petinél nem volt telefon, nem engedem hogy hordja az iskolába. Szerencsére ez óra után kiderült, és nem kapott érte jogtalanul intőt.

zita74 2008.03.24. 12:35:23

Sajnos amikor beírattuk a gyerekeket elmondták,hogy nincs lehetőség arra,hogy később változtassunk ráadásul csak ez a fél németes osztály van .A kislány nagyon szereti és magánúton nem biztos,hogy megtudnám oldani a nyelvtanulást.Abban bízom,hogy lejár még ez a két év és utánna eltudja felejteni ezt a rossz élményt.

Rózsa 2008.03.24. 14:46:25

Zita! Sajnos elég meghatározó az első 4 év a suliban a gyereknek... Ha már osztályt nem is lehet változtatni, a legjobb szerintem az, ha mindig minden tekintetben a kislányod mellett állsz (mint ahogy tetted eddig is). Persze nem kell "lejáratni" a tanítónőt, nyilván nem ez a cél...

zita74 2008.03.24. 17:03:03

Igen ,nem az a cél,hogy lejárassam a tanárnénit,én inkább a gyerekben próbálom erősíteni,hogy nem lehet mindenkinek megfelelni és ezért nem szabad haragudni rá (bár néha elég nehéz mert a gyerek időnként reálisan látja a dolgokat).Ma itt volt az egyik kis osztálytársa és elmesélte,hogy Réka időnként sír mert a lányok nem játszanak vele és olyankor a tanár néni még aRékát szúrja le.Már elsőben észre vettük mi szülők,hogy klikkek vannak az osztályban ,bár van olyan szülő aki kérte a tanárnénitől,hogy ne kivételezzen a kislánnyal azért mert a jegyző gyereke ez nem mindíg van így.Bár egyre inkább azt vesszük észre,hogy a tanárnénink teljesen hangulat ember.Abban azért egyezünk a szülőkkel,hogy még nem született olyan gyermek akivel teljesen elégedett lenne.

Jutka 2008.03.24. 17:43:23

Nálunk is volt olyan gyerek alsóban, aki az elit csoportba tartozott, mindig ötöst kapott, aztán hogy-hogy nem, felsőben már nem tudta tartani a szintet,ott már több tanár van. Anyuka rendszeresen bejárt az iskolába, nem tudhatom ez volt-e az oka a jó eredménynek, mindenesetre furcsa. Én amikor megtudtam, hogy nem fair a tanárnő a fiammal, bementem, és elmondtam a véleményemet. Nem lejárattam, nem hallotta senki mit beszéltünk, csak elmondtam, én hogy látom a dolgot. Ezután nem kapott rosszabb jegyeket mint előtte, azért egy tanár gondolom nemhiába kap diplomát, viszont a "pikkelés" megszünt. Nem szupergyerek sem a Te, sem az én gyerekem, de jó az ha tudja a tanárnő, hogy figyelemmel kiséred a mindennapjait, elmondja otthon mi történik az iskolában.
Meghatározó az első 4 év, de az eredménye inkább a felsőnek számít. Klikkek is vannak szerintem mindenhol, nem baj ez sem akkor, ha Ő is tartozik egy csoporthoz, ha vannak barátai. Kicsit rosszabb a helyzet, ha egyáltalán nincs barátnője, úgy nehezebb lehet feldolgoznia a feszült helyzeteket.

anikó152 2008.03.24. 20:40:33

sziasztok ujraa itt veletek.

anikó152 2008.03.24. 20:42:08

hogy telt a husvétotok ? én nagyon jól éreztem magaam a családom testvéreim között.szép idönk volt és sok szép napot töltöttem a szereteimmel. majd mesélek.

Márti 2008.03.25. 12:03:03

Jutka! A gyerek fegyelmezetlensége esetén először a nevelőnek kell magába néznie. hogy miért nem tudja lekötni a gyerek figyelmét. Lehet, hogy ő is hibás benne, hiszen folyamatosan kell felkelteni és fenntartani a gyerek érdeklődését! Én legalábbis ezt vallom!

Márti 2008.03.25. 12:08:23

Zita! Az viszont nagyon nagy probléma, hogy Rékának nincs az osztályban barátnője, mert az a legrosszabb érzés, ha valakit kirekesztenek. Talán ha ebben kérnéd a pedagógus segítségét, és akkor nagyobb figyelmet szentelne a lányodra, akkor javulna a helyzet minden téren. És a tanítónéni is máshogy látná a lányodat ebben a helyzetben.

Jutka 2008.03.25. 15:48:36

A mi gyerekkorunkban még azért nem volt ilyen észrevehető a klikkesedés, nem? Talán akkor még nem voltak ekkora "pénzbeli" különbségek a családok között. Most (én legalábbis) jobban észreveszem, hogy a gazdagabb gyerekek, akiknek megvan mindene, a magához hasonlóhoz húz, hiszen a szegényebb nem tud annyi mindenben részt venni, és főleg nem olyan színvonalon, ahogy ő.
Persze a kicsit szegényebb gyerekek próbálják őket utánozni, hiszen mindenki szeretne "trendi" lenni, csak még nem értik meg, hogy ez micsoda teher a szülőnek. Az én fiamnak is így lett telefonja, internet hozzáférése, hiszem megértem én, hogy nem akar lemaradni, és meg is teszünk minden tőlünk telhetőt ezen a téren (is).
Például mostanában az a legújabb ilyen ötlet, hogy miért nem megyünk külföldre nyaralni, mikor már mindenki oda megy? Nehéz vele megértetni, hogy az én férjemnek pl. még életében nem volt útlevele sem, és persze a lányoknak sem, és hogy itt országon belül is milyen nehéz egy nyaralást megoldani.

zita74 2008.03.25. 15:53:32

Réka az óvodából a legjobb barátnőjével ment az iskolába de a tanár néni szétugratta őket mert a kislány egy halk visszahúzódó gyerek Réka pedig segített neki sok mindenben amit a szülők azóta többször megköszöntek.Ő eldöntötte,hogy Réka kiálhatatlan,nagyszájú és erőszakos így szerinte sosem lesz csapattag.Ezzel ellentmond az,hogy bármerre járunk a gyerek gyorsan feltalálja magát és barátokat is talál.Az osztálytársai is érdekesek mert ha akarnak tőle valamit akkor azt tudják,hogy hogyan lehet nála elérni.Réka nagyon szeret másoknak segíteni.Van egy osztálytársa akivel nagyon jó barátnők de csak akkor ha nincs ott a másik barátnője mert ő nem akar Rékával játszani és akkor a többiek se játszanak vele.Ő a klikk vezér.De neki a tanár néni elnézi.külön-külön Réka mindegyikkel jóban van csak együtt nem tudnak mit kezdeni egymással mert akkor már sok a csapatban a főnök.De hálaistennek azért feltalálja magát és játszik a nagyobbakkal vagy a másik osztályból a gyerekekkel.

anikó152 2008.03.25. 16:18:11

hidjétek el sokszor nem rossz a gyerek,hanem magatartási zavarral küzd.szakember segitsége kellene.de sok szülö belenyugszik,hogy rossz a gyerek eleven.

anikó152 2008.03.25. 16:24:36

most elmegyek anyuámhoz segitek neki a rom eltakaritásban. jövöre mi megyünk a báttyámékhoz az lesz ám a vikkend. akkor nem én sütök fözök. még most múlt el a húsvét de már alig várom a jövö évit. tudjátok,hogy jövöre árilis 15re esik a húsvét?

Jutka 2008.03.25. 16:24:47

A gyereke azért olyan "kegyetlenek" tudnak lenni. Szerintem nagyon rossz érzés lehet az egy szülőnek, ha kiközösítik a gyerekét. Nálunk is van egy kisfiú, akit nagyon sajnálok ezért, de ha mondom a fiamnak, azt mondja, hogy már bocsánat a szóért, de "nyaliskodik" a tanároknak, mindenkit beárul ezért nem szeretik. Ráadásul az édesanyja első osztályos kora óta mindig ment intézkedni helyette, ha valami bántódás érte. Nem tudom, hogy jó-e ez?
Az én fiam kövér kisfiú volt, biztosan csúfolták ezért, bár sosem panaszkodott. Egyszer hallottam az oviban amikor a súlyát kritizálták, akkor azt mondtam neki, keressen valami hibát a csúfolóján, és csúfolja vissza. Ezután barátok lettek, egyik gyerek sem szereti, ha a hibáira felhívják a figyelmet. Azt is megmondom őszintén, hogy arra tanítottam, sose kezdjen verekedni, de ha bántják, adja vissza, ne árulkodjon. Lehet, hogy pedagógiailag nem ez a jó megoldás, mindenesetre sosem ő volt a gyenge láncszem, és nagyon sok barátja van.

Emese 2008.03.26. 07:52:03

Sziasztok! Szerintem is a gyerekek nagyon kegyetlenek tudnak lenni.Egy gyereket sokkal jobban megviseli ha kirekesztik,mint egy felnőttet.A mindennapos szúrkálódásba már nem egy gyerek tönkre ment,az ilyen csak iskola váltással oldható meg.Viszont együttérzőek is tudnak lenni.A lányom múlthéten sírva mondta,hogy az egyik osztálytársának meghalt az anyukája.Hiába volt már szünet páran a barátnők elmentek önként a temetésre,nem kellett mondani neki,hogy rendesen öltözzön fel.Szónélkül húzott egyszerű nadrágot,hosszúkabátot,a "rongyos" farmer és a derék mutogató kabát helyett.Persze jó lenne ha gyerekeknek nem sok ilyen "élményben" lenne részük.Ők pár éve már egy osztálytársukat is elvesztették..

Monik 2008.03.26. 08:52:21

Az ember társas lény, szüksége van valakire, akivel beszélhet, aki őt is meghallgatja. Szombaton meglátogatott a volt szakközepes osztálytársam a családjával. Négy évig egy szobában laktunk a kollégiumban, és bár nagyon ritkán találkozunk, ma is barátnők vagyunk. A nagyobbik lánya Egerbe fog járni, kollégista lesz. Aranyos volt, amikor megkérdezte, hogy ha éhes vagy gondja van meglátogathat-e. (bő fél óra busszal).

anikó152 2008.03.26. 09:16:28

szép hogy régi kollégiumban kötött barátságok fenn maradnak idö és távolság ellenére is. a barátság olyan mint a virág ápolni kell és virágzik.

Jutka 2008.03.26. 16:32:10

Emese! Nem dolgozol? Mi egy műszakba járunk, nem nappalos vagy?
Nálunk is volt ilyen haláleset, a fiam osztályfőnöke halt meg tavaly előtt! Az osztály sorfalat állt, hát még én is sírtam...
Azért ha kirekesztenek valakit, és egyetlen barátja sincs a gyereknek, akkor valami baj lehet. Mert jó hogy nem mindenki szimpatikus egymásnak, nem tud mindenki mindenkivel játszani, de ha egyetlen társat sem talál, lehet vele van valami bibi, nem?

Márti 2008.03.26. 17:21:13

Igazából a közösségépítésban nagyon sokat tehet a tanító néni. Nem kell hagyni ezeket a "kegyetlenkedéseket", a jó dolgokat folyamatosan dícsérni kell. Nagyon jó közösségépítő dolgok a kirándulás, a délutáni közös játékok, az akadályversenyek. És minden gyerekhez másként kell közel férkőzni, ez sokat segíthet abban, hogy az osztály közösséggé váljon!

Jutka 2008.03.26. 17:29:54

Ilyen "csoport terápia" jól jönne mindenhol Márti, sajnos nem mindenhol alkalmazzák. És hát szerintem sok gyerek nem tud vagy nem is akar alkalmazkodni a többiekhez, márpedig enélkül sosem lesz a közösségnek jó tagja.

Emese 2008.03.26. 19:28:39

Sziasztok!Jutka ma és holnap szabin vagyok a héten csak pénteken és vasárnap van műszakom,most a derekam miatt nem is bánom próbálok pihenni.

anikó152 2008.03.26. 22:56:55

remélem emese nem lesz komolyabb probléma a derekaddal. pihenj sokat és vigyázz magadra.

anikó152 2008.03.27. 06:52:33

nos nálunk nagyon jöl müködik a nevelési tanácsadó. ingyen állnak a szakemberek a problémás gyerekek magatartás zavarainak megszüntetésére. van egyéni és jól müködik a csoport terápia is. nekem a fiam hiperaktivitását nagyon jól kikezelték. a kogopédus is jö munkát végztt.

Márti 2008.03.27. 07:27:26

Gondolom Anikó logopédust akartál írni. De az beszéd-, hangtani-, és hangképzési problémákkal foglalkozik. A hiperaktivitást gyógypedagógus és pszichológus szakemberek együttesen kezelik.

Jutka 2008.03.27. 16:57:43

Még ehhez a közösségépítéshez annyit, hogy én részt vettem egyszer egy csoport-tréningen. A férjem gk.vezetőként egy bizonyos árut terített, és "üzleteket" is kellett szerezni. Ezért vett részt egyszer egy ilyenen, és engem is magával vitt. Hát sajnos kevés a hely, hogy leírjam mi történt, de az biztos, ezt akár iskolai tanóraként is oktathatnák szakemberek, hogy hogyan válhatsz a közösségnek jó tagjává. Erre nagy szükség lenne szerintem, mert a tanulás is jobban menne, ha a gyerekek szívesen járnának iskolába, még akkor is, ha magát a tanulást nem szeretik. Nem kötné le a figyelmüket, hogy hogy törjenek borsot a másik orra alá, mit tegyenek, hogy ne közösítsék ki őket. Ezek az energiák mind a tanulásra mennének.

Márti 2008.03.27. 18:44:17

Igazad van, Jutka. De én azt tapasztaltam, hogy alsó tagozatban még nincs ilyen probléma, ott még általában szeretnek iskolába járni, és szeretnek tanulni. Valahol a felső tagozatban romlik el valami.

Jutka 2008.03.28. 17:18:49

Talán akkor kezdenek kamaszodni? Jönnek az ellentmondásos időszakok, a "nem vagyok már kicsi" érzés.
Volt olyan, hogy szorgalmi feladat volt feladva a fiamnak, és azt mondta, nem tanulja meg, mert strébernek fogják gondolni, hisz senki nem tanulja meg. Hát ide jutottunk, hogy a lusta a menő, a szorgalmas pedig már csak egyszerűen stréber?

Monik 2008.03.28. 19:12:47

És ciki, ha hazaszól, mert valami program van az iskolában és később jön haza.

Zsolt 2008.03.29. 09:29:12

A felső tagozatnál már egyből az ötödikben jön a probléma, hiszen az addigi megszokott 4 év után teljesen új tanárok, akik már keményen számon kérnek mindent. Pl. nálunk alsóban hétköznap semmit nem kell hazahozni, házi sincs, csak hétvégére adnak feladatot.
Ez a hirtelen váltás hatalmas stressz egy gyereknek, és e miatt könnyen meg lehet valamit utálni.
Arra azért nehéz átállni, hogy ezután minden nap feladnak valamit, amit már másnap számon is kérhetnek.

Zsolt 2008.03.29. 09:33:16

Csak azt nem értem, hogy miért terhelik évről-évre egyre jobban a gyerekeket. Összehasonlítottam pár felsős régi könyvemet maiakkal...

...az eredmény lesújtó.

Borzasztó módon növekszik a követelmény de nem csak általános iskolában, hanem a középiskolákban/gimnáziumokban is.

Zsolt 2008.03.29. 09:36:03

Érdekes műsor volt az okosabb vagy egy ötödikesnél? című (ha jól emlékszem rá, mivel 1-2 adáson kívül többet nem láttam, de az is elég volt).
pl.: Amiket most kell tudniuk a környezetünkről, azt mi 8 év alatt sem tanultuk, nemhogy ötödikben.

Márti 2008.03.29. 16:33:55

Igazad van, Zsolt! A 4. és az 5. osztály között hatalmas a váltás. Tanárok, rendszer, tananyag, nincs már az az anyáskodó magatartás sem a tanárok részéről, pedig egy ötödikes még szerintem igényelné. Később már valóban "cikivé" válik a dolog.

Márti 2008.03.29. 16:35:17

De azért én a mai napig igényt atrok arra, hogy telcsizzen, ha valami közbejön, és nem ér haza időben. Szigorúság? Nem hisze. Aggodalom inkább!

Emese 2008.03.29. 18:06:49

A mai követelményekkel én sem értek egyet.Amikor elsős középiskolás voltam akkor találkoztam a kommunikáció szóval és annak a menetével.Az,hogy kell adó,vevő és a közeg ezt a fiam ötödikben v. hatodikban tanulta.A matekban is évekkel előbb veszik a dolgokat mint mi.Van ennek értelme?

Jutka 2008.03.29. 18:41:26

Zsolt, a Te kislányod iskolaotthonos? Nálunk is van ilyen osztály. Az én gyerekeim nem ilyenbe jártak/járnak, már alsóban is itthon csinálják a házi feladatot, és készülnek másnapra.
Véleményem szerint is magasabb a követelmény, haladni kell velük a kezdetektől, ha a felsőbb osztályokban segíteni szeretnék nekik. És ez még csak az általános iskola.

zita74 2008.03.29. 21:25:15

Nálunk három párhuzamos osztály van de mindegyik máshol tart.Tavaly amikor a téli szünetben megmutattam egy másik osztályba járó gyermek anyukájának,hogy mi milyen olvasólapokat kaptunk a szünetre gyakorolni először meg se tudott szólalni a döbbenettől.Voltak rajta 5-6 szótagos szavak szemben az ő két szótagos szavaikkal.

Márti 2008.03.31. 08:21:38

Zita! Ez azért is lehetséges, mert nem egyforma tankönyvből tanulnak, vagy azért is, mert más tanmenet alapján haladnak. Esetleg a ti osztályotok jobb képességű. Elvileg év végére azért össze kellene érniük az osztályoknak.Legalábbis a követelmény szerint.

Márti 2008.03.31. 08:24:27

Jutka! Nálunk a gyerekek nagy többsége napközis, vagy iskolaotthonos. Így a délutáni tanulás is az iskolában lesz megoldva, otthonra csak a gyakorlás megy, ha szükség van rá. Így a szülő is tehermentesítve van, a gyerek meg a tanítónéni segítségével bármikor kaphat segítséget, vagy magyarázatot. Nálunk bevált!

Monik 2008.03.31. 10:34:56

A lányomnál is nagyon bevált a napközi. A délutáni szakkörökre, hittanra is át tud menni, nem kell naponta többször ingáznia. Persze, ha szakköre van, akkor estére is marad házi néha.

zita74 2008.03.31. 13:50:08

Tegnap későn este láttam egy jó műsort a tv-ben.Vekerdy tamás pszihológus nyilatkozott arról,hogy szerinte miért van ez a rettenetes agresszió a gyerekekben .Kiemelte,hogy borzasztóan nagy a követelmény,egyrészt a tanárnak nagyobb anyagmennyiséget kell leadni a diáknak pedig be kellenne tanulni,de nem akarja és ebből is nagyon sok konfliktus ered.A másik pedig az,hogy a tanárok nincsenek felkészítve,hogí a feléjük irányuló agressziót hogyan kellene kezelni.nagy problémaként felvetette,hogy a mai gyerekek sokat ülnek a tv és a számítógép előtt így nem tudják megfelelően levezetni a feszültséget.Azt viszont én nagy problémának tartom,hogy hiába nem engedem a gyereknek megnézni az éppen sláger filmet az óvodában,iskolában a társaitól pontos beszámolót kap róla.5 éves volt a lányom amikor ment a tv-ben a godzilla és hiába nem nézte meg másnap a gyerekek azt játszották az oviban és az óvó néni hiába szólt rájuk.Sajnos sokszor a szülők szorulnának nevelésre.

anikó152 2008.03.31. 14:00:59

KÉPZELJÉTEK KIKILT 50DB KISCSIRKÉM ÉS 15DB KISKACSÁM. MOT AZ UDVARUNK TÉNYLEG A TAVASZI HANGULATOT IDÉZI.

anikó152 2008.03.31. 14:02:29

RÁM FÉRT MÁR EGY KIS ÖRÖM,HISZ A BICIKLI ELLOPÁSA NAGYON ROSSZUL ÉRINTET. MÉG A KISNYUSZIK SZÜLETÉSÉT VÁRJUK. A KISFIAM MÁR NAGYON TÜRELMETLENÜL.

anikó152 2008.03.31. 14:04:23

MAJD LESZ MIT FELVENNI A FIAM UJ KAMERÁJÁVAL, AMIT A HÉTVÉGI TÁNCVERSENYEN NYERT. PONT JÚKOR JÖTT EZ A NYEREMÉNY,LEGALÁBB A LÁNYOM BALLAGÁSÁNAK MINDEN PILLANATÁT MEGTUDJUK ÖRÖKITENI.

Jutka 2008.03.31. 17:17:52

Amikor én elsős voltam beirattak napközibe a szüleim, de aztán kikönyörögtem magam onnan. Talán ezek miatt a rossz tapasztalatok miatt, én a gyerekekre bíztam a döntést. Nem akartak menni napközibe, persze őszintén nem is erőltettem. A tehermentesítésbe valóban igazad lehet Márti, tényleg sok időmet elveszi, hogy most már kettőjükre figyeljek a leckénél. A kislányom még elsős, ezért mindenképpen irányítgatni kell, a fiam pedig borzasztó lusta, ezért kell felügyelnem.
Nálunk 4 párhuzamos osztály van egy évfolyamon, és ahogy Zita írta, nem egyszerre haladnak. Sajnos nekem a fiam, és a kislányom is a lemaradt osztályba jár, remélem azért év végére behozzák a hátrányt.
A tiltástról is ugyanez a véleményem mint Zitának, hogy hiába szelektálunk mi otthon, mi az amit megengedünk, ha utána részletes beszámolót kapnak az oviban, iskolában az elmulasztott filmről, a trágár szavakból. De a Godzillától durvább példám is van, amikor felsőben a fiúk már olyan filmet néztek, ami nem nekik való és milyen "menők" voltak azokhoz képest, akik még nem láttak olyat!

Jutka 2008.03.31. 17:19:53

Képzeljétek, az előző hozzászólásomban a "nem nekik való" helyett konkrétan leírtam, milyen filmet néztek a fiúk, és nem engedte elküldeni a kommentet! Ezek szerint valamilyen szűrő mégiscsak be van állítva?

zita74 2008.03.31. 18:25:53

Jutka pontosan a még durvább filmektől félek én is.Nekem a lányokkal szerencsém van mert nagyon szeretik a természet filmeket és hála a jó égnek ilyet minden napszakban találunk.Most is a kutyák idomításáról néznek egy filmet.sajnos az igazi mesecsatornákat is nagyon meg kell szűrni.

zita74 2008.03.31. 18:32:42

Bár így is benne van a rizikó a tévézésben mert amikor látja a kakast a csirkén kapásból közli,hogy párosodnak ha valaki mosolyog akkor fel van háborodva mert azt hiszi azért mosolyognak mert ő nem jól tudja,ilyenkor felvilágosítja az illetőt,hogy ez így van és abból a tojásból lesz a kiscsirke amit ez a tyúk fog tojni.Rendszeresen nézi apósom vadász felkészítőjéz is mert ő vadásznak készül.De nem lehet csak a sánta nyulat lelőni.Hát ez a Petra(5).

Monik 2008.04.02. 14:21:01

Keresztfiam egyik reggel óvodába menet a csikóhalak szaporodását ecsetelte nekem! Gyermekeknek szóló természetfilmben látta.

Zsolt 2008.04.04. 07:25:00

Nálunk nem nagyon van lehetőség arra, hogy délután ne az iskolában legyen a kislányunk. A két tanítónő mindkét nap tanítja őket, ami sokszor egy délelőtti séta/játszótér miatt délutánra esik. Együtt csinálják meg a feladatokat a tanárnővel délután, és ha valakinek valami nem megy, akkor ő újra elmagyarázza neki.

Zsolt 2008.04.04. 07:26:30

A kislányom az első osztály végén már minden betűt megtanult olvasni/írni, így a nyáron bármit el tudott olvasni.
Egy ismerősöm gyermeke másik iskolába járt, év végére még az összes betűt nem tanulták, így csak a saját olvasókönyvükből tudtak gyakorolni.

Monik 2008.04.04. 08:22:33

A pedagógusoktól tudom, hogy vannak gyerekek, akik még második végére sem tudnak olvasni! Buktatni csak szülő kérésére lehet, aki nem érti meg, hogy jobbat tenne a gyereknek, ha osztályt ismételne.

Márti 2008.04.04. 08:35:58

Hát igen Monik, ez az új rendszer. ! éven keresztül nem osztályozunk, csak szövegesen értékelünk. Nincs, nem lehet buktatni, csak a 4. osztály végén. És sok szülő majd akkor kap először a fejéhez, amikor jegyeket lát az ellenőrzőben. Tisztelet a kivételnek, mert a többség a százalékok alapján is tudja, hogy hogy áll a gyereke.

Monik 2008.04.04. 10:30:09

De néhányan még akkor sem kapnak észbe. Vannak családok, ahol nem érték a tanulás, még a szabálysértési eljárás ellenére sem járatják iskolába a gyereket. Sőt 12 évesen "férjhez adják"!

zita74 2008.04.04. 13:58:28

Mi egy szülői értekezleten felvetettük,hogy szívesen látnánk jegy alakjában is az osztályzatokat.A tanárnő engedélyt kért az igazgatótól így nekünk mindíg szöveges és jegy értékelés is van,mindenki biztosra tudja,hogyan áll a gyerek.

Jutka 2008.04.04. 16:51:01

Én még olyat nem is hallottam, hogy első osztály év végére nem tanulják meg az összes betűt. Ilyen van? Mármint olyan biztos, aki nem tart lépés a tananyaggal, de a tanrend szerint meg kellene őket tanítani év végére minden betűre. Nem?

zita74 2008.04.06. 13:38:57

Most a szorzó-benfoglaló táblával kínlódunk.Eddig csak ötöse volt matekból de most a kisjegyek között még kettes is akad ezért beszedett két nagy négyest.Pedig sokat gyakoroljuk de nagyon lassan megy,a tanárnéni pedig gyorsabban várná el tőlük.Ráadásul tanulják a mértékegységeket és a geometriai részt is kostólgatják.

anikó152 2008.04.06. 21:33:24

most ujra tanulok fözni. legalább is a nagyfiam számára. mivel testépitöre jár,uj étrendet készittetett magának. még jo,hogy baromfiból van elég a házkörül. sok étel hozzá valója a csireemell filé. ami mint mindenki tudja zsebbe vágó kérdés. de hála az istennek van baromfi a házkörül böven.

anikó152 2008.04.06. 21:33:32

most ujra tanulok fözni. legalább is a nagyfiam számára. mivel testépitöre jár,uj étrendet készittetett magának. még jo,hogy baromfiból van elég a házkörül. sok étel hozzá valója a csireemell filé. ami mint mindenki tudja zsebbe vágó kérdés. de hála az istennek van baromfi a házkörül böven.

anikó152 2008.04.06. 21:33:38

most ujra tanulok fözni. legalább is a nagyfiam számára. mivel testépitöre jár,uj étrendet készittetett magának. még jo,hogy baromfiból van elég a házkörül. sok étel hozzá valója a csireemell filé. ami mint mindenki tudja zsebbe vágó kérdés. de hála az istennek van baromfi a házkörül böven.

Monik 2008.04.07. 08:25:11

Zita! Kicsit sok a gyerekeknek, hogy egyszerre ennyi újat tanulnak. Nagyon fáradt lehet estére.

Erzsi966 (törölt) 2008.04.07. 09:07:38

A kisebbik lányom is megkapja a szöveges és jegy értékelést is.
Sajnos, a sok féle tankönyvben nem egyforma a tanítási anyag sem. Végül is a tanítő dönti el milyen tankönyv csomagot választ.
Én meglepődtem, amikor első osztályba Bettiék már az órát tanulták matekból, és az évfolyamos ismerősünk ( most 4.-ben) nem tanulta a hagyományos órát, nem is ismeri.
Itt azért azt mondom, hogy valamenyire a szülő hibája is.
Nekem nincs miért panaszkodnom, mind a 3 gyerek szépen halladtak minden tantárgyal, minden betűt megtanulták az első osztályba, úgy ahogy az összeadást és kivonást.

Monik 2008.04.07. 09:34:18

A lányomnak szöveges és százalékos értékelése van. A nevelő ismertette a százalék-határokat, így tudjuk, hogy milyen jegynek felel meg.

Erzsi966 (törölt) 2008.04.07. 09:39:32

Monik, ez is megfelelő! Legalább időben tudjátok ha valamiből kell többet gyakorolni!
Bettiék évközben jegyeket kapnak ( ami a legjobb) és csak a félévi és évégi eredmény jegy meg szöveges értékelés.
Nekem nagyon jól esik, amikor azt olvasom a hosszú szöveges értékelés végén, minden tantárgynál, hogy " kitünően teljesített és dicséretet kap".

Rózsa 2008.04.07. 09:53:55

Marcinál is év közben jegyek, félévkor és év végén pedig szöveges értékelés van. Ez a szöveges értékelés olyan, h egy adott tantárgyon belül többféle részegység le van írva, mindegyikhez többféle "minősítés" található (a legjobbtól a legrosszabbig), és alá van húzva a gyerekre jellemző. Nálunk szerencsére mindig az első verzió...

Jutka 2008.04.07. 11:23:49

Nálunk első osztályban csak szöveges értékelés van. Félévkor pedig még annyi, hogy a követelményeknek kiválóan megfelelt, és külön kiemelték azt a tantárgyat, amikből dicséretet kapott.

Monik 2008.04.07. 11:30:26

Rózsa! Nálunk is ez az aláhúzós verzió van félévente. Nem győzöm végigolvasni. A nevelőket sem irigylem, amíg kitöltögetik.

Márti 2008.04.09. 18:53:16

Nincs is mit rajtunk irigyelni. Negyedévente értékelünk, rengeteg pluszmunkával jár, és nem érte el a célját!

Jutka 2008.04.17. 10:57:50

Mára szabadnapot kértem, mert a kislányomnak bemutató angol óra volt az iskolában! Annyira ügyes volt, nagyon büszke voltam rá. Egyfolytában jelentkezett! Amúgy is nagyon szereti az angolt és a tanítónénit is!:) Bízom benne, hogy elér olyan szép eredményeket majd, amiket Peti is!
Utána még "bekönyörögtük" magunkat egy környezetre is, annyira szerettem volna már látni, hogyan zajlik az első osztályban a tanítás. Tavaly, amikor nagycsoportos volt, akkor is tartottak egy nyílt napot, de ott még mint néző vett részt Enikő is. Így érdekesebb volt, hogy aktív szereplő lehetett!

Monik 2008.05.26. 10:14:24

Szombaton lesz nálunk az óvodai ballagás. A pici lányom lesz a műsorban a mesélő, és még táncolni is fognak! Már alig várom, hogy lássam!

Jutka 2008.05.29. 18:34:58

Hétfőn utazik a fiam Lengyelországba! Ezt várta egész évben! Magáért az utazásért is, na meg azért is, mert tudtuk, akkor már lassan vége lesz a tanévnek! Ma váltottam zloty-t, és ajándék után kajtattam... Egy kis magyaros ajándékot kell vinni. Naná, hogy balaton szeletet is vettem minden féle ízben!!

Emese 2008.05.29. 18:54:25

Szia Jutka!Én is mindig magyaros ill. kalocsai emléktárgyat küldtem a Lilivel amikor külföldre mentek.Idén biztos,hogy kimarad a külföldi tánc,de lesz itthon folklór fesztiválunk és mint tudjuk miénk a Balaton.A fiadnak jó utat,vigyázzon magára.

Monik 2008.05.29. 20:05:43

Jutka! Jó utat és szép időt a fiadnak!
Szeretjük a Balatont!!! :)

Márti 2008.05.30. 20:30:17

Jutka! Nálunk a hímzett terítők, a paprika és a pálinka, illetve a jó magyar bor mindig bevált. Jó utat a fiadnak, biztosan jól fogja érezni magát!
süti beállítások módosítása